آفتاب
بررسی طنز و خنده از نظر علوم اعصاب؛

تشریح مغز واقعی انسان در کنگره بین المللی علوم اعصاب

تشریح مغز واقعی انسان در کنگره بین المللی علوم اعصاب

کارگاه «تشریح مغز تازه و واقعی انسان» در بخش دانشجویی چهارمین کنگره بین المللی علوم اعصاب پایه و بالینی برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر بهرام تیموری عضو کمیته دانشجویی کنگره علوم اعصاب پایه و بالینی با اعلام این خبر افزود: برگزاری کارگاه تشریح مغز انسان در کنگره امسال، به عنوان پرمخاطب ترین و پرطرفدارترین برنامه های کنگره علوم اعصاب طی دو سال گذشته بوده است.

تیموری یادآور شد: از علاقه مندان خواسته شده است تا برای ثبت نام جهت شرکت در این کارگاه به وب سایت چهارمین کنگره علوم اعصاب به آدرس    www.bcnc.ir مراجعه کنند.

وی افزود: در این کارگاه، ضمن آناتومی مغز واقعی انسان ، کارکرد هر بخش از مغز توسط متخصصان توضیح داده می شود.

عضو کمیته دانشجویی چهارمین کنگره علوم اعصاب ، همچنین به برگزاری «Stand up علوم اعصاب» برای بررسی کمدی ، طنز و خنده از نظر علوم اعصاب، اشاره کرد و گفت: این برنامه، توسط  نوروساینتیست های جوان در ساعات بعد ازظهر روز دوم کنگره علوم اعصاب (سوم دی ماه - پنجشنبه) برگزار خواهد شد.

وی با تاکید براینکه کمیته دانشجویی، رویکردی خارج از روال معمول کنگره دارد و در پی ایجاد جریان فکری در جامعه است، اظهار داشت: برگزاری کارگاه «کمینه محصول قابل ارائه به بازار در حوزه علوم اعصاب» از دیگر برنامه های کمیته دانشجویی کنگره علوم اعصاب است که مباحث آن در ادامه برنامه «نوروویکند»، به چگونگی کاربرد تحقیقات در زندگی روزمره مردم می پردازد.

تیموری افزود: در این کارگاه می خواهیم بررسی کنیم که آیا محصولی را می توان در علوم اعصاب تولید کرد و یا علوم اعصاب فقط در آزمایشگاه است ؟     

وی یادآور شد: نوروویکند (Neuroscientists Weekend) رویدادی است در گروه استارتاپ ویکندها و هدف آن، گردهم آوردن کلیه ی علاقه مندان و ایده پردازان حوزه ی علوم اعصاب جهت ایده پردازی، تشکیل تیم و عملی کردن یک طرح کاربردی، قابل اجرا و سودآور (توسط تیم) است.

عضو کمیته دانشجویی چهارمین کنگره علوم اعصاب افزود: نوروویکند با شعار  «No Talk, All Action»، بر آن است تا پروژه های نوروساینس را از آزمایشگاه به صنعت و زندگی افراد عادی جامعه وارد کند.

وی یادآور شد: چرا که یکی از اشکالات حوزه نوروساینس، که باعث می شود نتوانیم به عنوان یک «شغل» به آن نگاه کنیم، این است که نوروساینس آزمایشگاهی، درآمدزا و کاربردی نیست. توجه به این مهم و پرورش خلاقیت و نگاه جامعه محور می تواند این رشته کاربردی را از بستر دانشگاه و آزمایشگاه به جامعه وارد کند و علاوه بر پوشش دادن نیازهای جامعه آن را درآمدزا و کاربردی کند.

تیموری اظهار داشت: کمیته دانشجویی با پشتیبانی و حمایت انجمن علوم اعصاب ایران و مرکز تحقیقات سلولی مولکولی دانشگاه علوم پزشکی ایران ، در چهارمین کنگره بین المللی علوم اعصاب پایه و بالینی فعالیت می کند.

چهارمین کنگره بین المللی علوم اعصاب پایه و بالینی به همت دانشگاه علوم پزشکی ایران، با همکاری انجمن علوم اعصاب ایران ، دانشگاههای علوم پزشکی شهید بهشتی، تهران، کرمان، شیراز، دانشگاه تربیت مدرس، موسسه رویان و با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی، در مرکز همایش های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار خواهد شد.

۸۰۰ مقاله منتخب از میان مقالات رسیده به چهارمین کنگره بین المللی علوم اعصاب پایه و بالینی، طی سه روز بصورت سخنرانی و به شکل پوستر در دو سطح پایه و بالینی به متخصصان و کارشناسان شرکت کننده ارائه خواهد شد.

سلولهای بنیادی عصبی ، صرع ، اختلالات تکاملی ، نقشه برداری مغز ،  رشد و تکامل کودکان ، فلسفه ذهن ، علوم اعصاب شناختی ، عصب زبان شناسی ، و توانبخشی عصبی از جمله حوزه های فعالیت این کنگره خواهد بود.

چهارمین کنگره علوم اعصاب پایه و بالینی، از پنج تا ۵.۱۶ امتیاز بازآموزی برای کارشناسان و متخصصان شرکت کننده در رشته های مختلف علوم پزشکی در نظر می گیرد.

۱۰ نفر از اساتید و صاحبنظران خارجی حوزه علوم اعصاب و علوم شناختی، از کشورهای کره، چین، فرانسه، ایتالیا، انگلیس و آلمان نیز در چهارمین کنگره بین المللی علوم اعصاب پایه و بالینی شرکت خواهند کرد. 

کد N1073029

وبگردی