آفتاب
دبیر ستاد انتخابات کشور اعلام کرد

ثبت نام 897 داوطلب نمایندگی مجلس و 153 داوطلب مجلس خبرگان

ثبت نام 897 داوطلب نمایندگی مجلس و 153 داوطلب مجلس خبرگان

دبیر ستاد انتخابات کشور اعلام کرد: تاکنون 897 داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی و 153 داوطلب مجلس خبرگان ثبت‌نام کرده‌اند که از میان آنها 41 خانم برای مجلس شورای اسلامی و 2 خانم برای مجلس خبرگان اعلام آمادگی کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علی پورعلی‌مطلق، صبح یک شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آخرین آماری که روز گذشته داشته‌ایم از ابتدای ثبت‌نام‌ها تا انتهای روز گذشته شامل 897 ثبت‌نام برای داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی بوده است.

وی ادامه داد: از این 897 نفر، 41 نفر خانم ثبت‌نام خود را انجام داده‌اند.

دبیر ستاد انتخابات کشور همچنین در ارتباط با داوطلبان مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: برای پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری تاکنون 153 نفر ثبت‌نام کرده‌اند که دو نفر از آنها خانم هستند. این آمار شامل کسانی که هنوز پرونده‌هایشان تکمیل نشده است نیز می‌شود.

گفتنی است که 92 سال سن مسن‌ترین داوطلب و 27 سال سن جوان‌ترین فرد داوطلب این دوره از انتخابات است.

وی در ادامه اظهار کرد: بیشترین ثبت‌نام‌ها نیز مربوط به استان‌های تهران و قم می‌شود.

پورعلی مطلق خاطرنشان کرد: هیات‌های اجرایی تنها ثبت‌نام‌ها را انجام می‌دهند و بررسی صلاحیت‌ها به عهده شورای نگهبان است. هیات‌های اجرایی تمام پرونده‌های داوطلبان خبرگان را برای شورای نگهبان می‌فرستند تا فقهای این شورا نسبت به بررسی این صلاحیت‌ها اقدام کنند. صلاحیت داوطلبان در هیات‌های اجرایی بررسی نخواهند کرد.

وی با اشاره به عدم تمدید زمان ثبت‌نام انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در هیچ دوره‌ای تاکنون زمان ثبت‌نام انتخابات تمدید نشده است و این موضوع در قانون نیز نیامده است. از داوطلبان خواهش می‌کنیم تا ثبت‌نام خود را به روزهای آینده نیندازند. ما این قول را می‌دهیم که اگر کسانی بعد از ساعت 4:30 به حوزه ثبت‌نام مراجعه کنند، ثبت‌نام او را انجام دهیم.

دبیر ستاد انتخابات کشور گفت: مانعی برای کسانی که در دوره‌های گذشته رد صلاحیت شده‌اند برای ثبت‌نام مجدد وجود ندارد. پرونده آنها نیز مانند دیگران در فرآیند مشخص شده بررسی خواهد شد.

وی در پایان گفت: امکان جابه‌جایی حوزه‌های انتخابیه برای داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی 15 روز قبل از اخذ رای وجود دارد. در یک فرآیندی این امکان برای داوطلبان مجلس خبرگان نیز انجام می‌شود.

انتهای پیام

کد N1073025

وبگردی