آفتاب
کلینتون:

مسلح کردن مردم راه مبارزه با تروریسم نیست

مسلح کردن مردم راه مبارزه با تروریسم نیست

نامزد پرامید دموکرات های آمریکا در جدیدترین مناظره انتخاباتی این حزب، رویکرد رقیب جمهوریخواه خود را در مورد نحوه مقابله با افراط گرایی زیر سوال برد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «هیلاری کلینتون» در این مناظره که در  آن « «بابی ساندرز» و «مارتین اومالی» نیز حضر داشتنند عنوان داشت که باید برای قانون خرید و حمل سلاح در کشورش فکری جدی کرد.

کلینتون که در جریان آخرین مناظره انتخاباتی دموکرات‌ها در سال ۲۰۱۵ با دو رقیب خود برنی ساندرز و مارتین اومالی از مواضع انتخاباتی خود سخن می‌گفت همچنین با حمله به دونالد ترامپ، داوطلب پیشتاز حزب جمهوریخواه، نظرات او را در واکنش به کشتار سن‌برناردینو و مسلمانان بسان دمیدن در آتش افراط گرایی دانست.

کلینتون تاکید کرد بر خلاف جهموریخواهان او مسلح کردن همه مردم را راه مقابله با تروریسم نمی‌داند.

سه داوطلب نامزدی حزب دموکرات در جریان این مناظره بخش مهمی از نظرات خود را متوجه سیاست خارجی کاخ سفید کردند.

هیلاری کلینتون که سکان‌داری وزارت خارجه آمریکا را هم در سابقه خود دارد با اشاره به سوریه و عراق، بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه را مسبب اصلی شکل‌گیری این بحران دانست و گفت او نباید در آینده سوریه جایی داشته باشد.

اما برنی ساندرز، رقیب اصلی کلینتون، معتقد بود که این بشار اسد نیست که برای آمریکا تهدید محسوب می‌شود بلکه گروه داعش است و نابودی داعش باید هدف اصلی کاخ‌سفید قرار گیرد.

ساندرز همچنین با انتقاد از قطر گفت شاید بهتر باشد این کشور به جای اختصاص ۲۰۰ میلیارد دلار هزینه برای برپایی جام جهانی به فکر برخورد با داعش باشد که در یک قدمی آنها حضور دارد.

کد N1073005

وبگردی