آفتاب
از آغاز ثبت‌نام ها تا پایان روز گذشته؛

۱۵۳ داوطلب خبرگان و ۸۹۷ متقاضی مجلس ثبت‌نام کردند

۱۵۳ داوطلب خبرگان و ۸۹۷ متقاضی مجلس ثبت‌نام کردند

دبیر ستاد انتخابات کشور گفت: تا پایان روز گذشته ۸۹۷ نفر برای انتخابات مجلس شورای اسلامی و ۱۵۳ نفر برای پنجمین دوره انتخابات خبرگان رهبری ثبت‌نام کرده‌اند که دو نفر از داوطلبان خانم هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی پورمطلق دبیر ستاد انتخابات کشور صبح امروز یکشنبه در جمع خبرنگاران با اعلام آخرین آمار تعداد ثبت ‌نام کنندگان در دو انتخابات مجلس و خبرگان رهبری اظهار کرد: تا پایان روز گذشته ۸۹۷ نفر برای انتخابات مجلس شورای اسلامی و ۱۵۳ نفر برای پنجمین دوره انتخابات خبرگان رهبری ثبت‌نام کرده‌اند که دو نفر از داوطلبان خانم هستند.

وی افزود: در انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز ۴۱ نفر از مجموع ۸۹۷ داوطلب ثبت ‌نام کننده خانم هستند.

پورمطلق گفت: بیشترین تعداد ثبت‌نام کنندگان در انتخابات مجلس و خبرگان رهبری متعلق به تهران و قم است.

دبیر ستاد انتخابات با اشاره به روند بررسی صلاحیت‌ها گفت: بررسی صلاحیت‌های داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی همزمان با تشکیل هیات‌های اجرایی انجام می‌شود، اما بررسی صلاحیت‌های داوطلبان خبرگان رهبری پس از پایان ثبت نام توسط فقهای شورای نگهبان انجام خواهد شد.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا امکان تمدید مهلت ثبت نام داوطلبان وجود دارد یا خیر، تصریح کرد: در هیچ دوره‌ای تمدید روز ثبت نام را نداشته‌ایم و در قانون هم این موضوع پیش‌بینی نشده است. من از داوطلبان تقاضا می‌کنم که ثبت ‌نام را به روزهای آخر نکشانند.

پورمطلق در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینکه آیا کسانی که در دوره‌های گذشته ردصلاحیت شده‌اند می‌توانند در این انتخابات ثبت نام کنند یا خیر، گفت: کسانی که صلاحیتشان در دوره‌های قبلی احراز نشده است، در دوره فعلی منعی برای ثبت نامشان وجود دارد.

کد N1072985

وبگردی