آفتاب
مدیر حوزه علمیه همدان:

وحدت حوزه و دانشگاه تقسیم عادلانه ثروت عمومی را به‌دنبال دارد

وحدت حوزه و دانشگاه تقسیم عادلانه ثروت عمومی را به‌دنبال دارد

مدیر حوزه علمیه استان همدان گفت: پرورش نیروهای انسانی متعهد و مخلص از دستاوردهای مهم وحدت حوزه و دانشگاه برای جامعه است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمصطفی موسوی‌اصفهانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه همدان، اظهار کرد: هرچه وحدت بین حوزه و دانشگاه مستحکم‌تر شود و تعهد اسلامی در دانشگاه‌ها ترویج یابد، مسئولان خداترسی را تحویل جامعه خواهند داد و در نهایت ثروت‌های عمومی با عدالت بیشتری تقسیم می‌شوند.

وی با بیان این‌که «وحدت بین حوزویان و دانشگاهیان سبب می‌شود دانشمندان و دانشگاهیان با ایده الهی و علم هدف‌دار تحصیل کنند» افزود: حداکثر استفاده روحانیون از نیروهای دانشگاهی برای رشد و ترقی علمی و استفاده حداکثری دانشگاهیان برای آموختن معارف اسلامی از سوی روحانیون، تکامل بشر، پیشرفت مملکت و نجات مردم از فقر و در نهایت رضایت خداوند را در پی خواهد داشت.

موسوی‌اصفهانی با بیان این‌که «وضعیت ارتباط حوزویان و دانشگاهیان طی سال‌های اخیر بهتر شده است» اظهار کرد: نیروها و امکانات حوزویان نسبت به دانشگاهیان بسیار کمتر است و این امکانات و نیروی انسانی کم نمی‌تواند تمام نیازهای دانشگاهیان را پوشش دهد.

وی ادامه داد: حضور طلاب در اردوهای راهیان نور دانشگاه‌ها، استفاده از طلاب در نهاد نمایندگی ولی‌فقیه برای پاسخ به شبهات و برگزاری مناسبت‌ها و اقامه نماز جماعت و تدریس برخی از اساتید دانشگاه‌ها در حوزه از جمله همکاری‌های حوزه و دانشگاه بوده که موجب ارتقاء حس برادری و برابری و احساس تکامل شده است.

وی به برنامه‌های استان در رابطه با وحدت حوزه و دانشگاه اشاره کرد و یادآور شد: نشست‌های مختلف سران ارشد، برادران اهل تسنن و شیعه در رابطه با مسائل مختلف کشور، تاسیس مرکزی از حوزه‌های علمیه در دانشگاه، تدریس برخی از حوزویان در سطح دانشگاه‌ها و تدریس برخی از اساتید علوم و معارف در حوزه از جمله برنامه‌ها برای وحدت حوزه و دانشگاه است.

انتهای پیام

کد N1072959

وبگردی