آفتاب

روایت هاشمی رفسنجانی از گفت و گویش با امام و رهبری درباره رابطه با آمریکا/نامه منتشر نشده به امام

روایت هاشمی رفسنجانی از گفت و گویش با امام و رهبری درباره رابطه با آمریکا/نامه منتشر نشده به امام

روزنامه آرمان در گفت و گویی با هاشمی رفسنجانی نوشت: اصول افکارم محکم است و از پیش از انقلاب و از جوانی این افکار را داشتم و الان هم کاملا روی آنها ایستاده‌ام.

وی با بیان اینکه بايد ارتباط جهاني داشته باشيم، ولي وابستگي نداشته باشيم، افزود: در زمان امام (ره) كه كمتر كسي جرأت طرح اينگونه موضوعات را داشت، من به امام (ره) نامه نوشتم و حدود 7 مورد مهم را برشمردم و حل آنها را از ايشان تقاضا كردم. با خط خودم نوشتم و تايپ هم نكردم و فقط در يك نسخه هم بود. الان خودم آن نسخه را ندارم. ولي دفتر امام (ره) دارد. نزد حاج حسن آقا موجود است. ايشان آن را براي انتشار آماده كرده بود كه گفتم: يك مقدار صبر كنيد.

هاشمی رفسنجانی درباره محتویات این نامه ها گفت: من به امام (ره) نامه نوشتم كه شما بايد چند موضوع را در زمان حيات خودتان حل كنيد. والا بعد از شما، ما نمي‌توانيم. يكي درباره آمريكا بود، يكي هم عربستان بود كه آن موقع حج تعطيل بود. يكي شوراي نگهبان بود كه بن بست درست كرده بود كه امام (ره) مجمع تشخیص مصلحت نظام را تاسيس كردند. يكي هم جنگ بود. من گفتم كه اگر شما جنگ را تمام نكنيد، بعد از شما مقدس مي‌شود و هيچ‌كس نمي‌تواند جنگ را تعطيل كند. هفت تا ده مساله را در نامه نوشتم. نمي‌گويم الان منتشر كنيد. چون نمي‌خواهم منتشر شود. امام (ره) چند مورد را تاييد كردند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت با بیان اینکه «مساله آمريكا مربوط به الان نيست»، ادامه داد: ما با آيت‌ا... خامنه‌اي در جلسات متعددي بحث كرديم. در همين اواخر يعني دو، سه سال قبل كه با خبرگان خدمت ايشان بوديم، همين مساله مطرح شد و ما بحث‌هايمان را گفتيم. البته تسليم نظر ايشان شدم و گفتم: اين به خاطر ولايت است. گفتم: شما حجت نداريد كه حرف مرا بپذيريد. ولي من پيش خدا حجت دارم و مي‌گويم كه رهبرم گفته است و من بايد عمل كنم.

2727

 

 

 

کد N1072915

وبگردی