آفتاب

ترامپ :با بسته شدن زندان گوانتانامو مخالفم

ترامپ :با بسته شدن زندان گوانتانامو مخالفم

واحدمرکزی خبر نوشت: دونالد ترامپ (Donald Trump) نامزد انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا در سال دو هزار و شانزده گفت:با بسته شدن زندان گوانتانامو مخالفم و این زندان باید با زندانیان بیشتری پر شود.

به گزارش مونیتورینگ خبرگزاری صدا و سیما،به نقل از پایگاه اینترنتی هیل،ترامپ گفت:من مخالف هدف رئیس جمهور اوباما برای بستن زندان گوانتانامو در کوبا هستم و به جای آن ما باید این زندان را با زندانیان بیشتری پر کنیم.
وی افزود:مقامات آمریکایی به طور سیستماتیک در حال خالی کردن این زندان از افراد جهادی مشکوک هستند و امیدوارند تا پیش از پایان دوران قدرت خود به کار این زندان پایان دهند و آنجا را ببندند.من به شدت مخالف این موضوع هستم.
نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا همچنین گفت:اگر اختیار در دست من بود من این زندان را با وضعیتی که در حال کنونی دارد رها می کردم و احتمالا آن را با افراد بیشتری که خواهان کشتن ما هستند؛ پر می کردم.اوباما یک رئیس جمهور بد و وحشتناک برای آمریکا بوده است.هر کاری که وی انجام می دهد برای آمریکا خوب نیست.بستن زندان گوانتانامو برای آمریکا صدها میلیون دلار هزینه در بر دارد و شاید این میزان ششصد و پنجاه میلیون دلار هزینه در بر داشته باشد.این هزینه زیادی را به آمریکا تحمیل می کند و ما نباید این کار را انجام دهیم.
ترامپ گفت:این زندان برای ایجاد و حفظ امنیت به وجود آمده است و هزینه زیادی برای ما ندارد زیرا ما پیش از این هزینه ایجاد آنرا پرداخت کرده ایم.منظور من این است است که مقامات ما حالا می گویند که باید ساختمان و مکان های جدیدی به جای این زندان و برای انتقال زندانیان آن ایجاد کنیم که این موضوع به زمان و هزینه زیادی نیاز دارد و شما می دانید که منظور من چیست و چه روی خواهد داد.بستن این زندان همچنین اگر حتی غیرنظامیان بیشتری با خود سلاح حمل کنند، اثرگذاری و بازدارندگی کمی بر روی تروریسم دارد.
وی افزود:آمار تلفات حملات پاریس و سن برناردینو((San Bernardinonدر کالیفرنیا درصورت مسلح بودن افراد در صحنه می توانست به مراتب کمتر باشد.اگر تعدادی سلاح در اماکنی که حملات در پاریس صورت گرفت در اختیار افراد بود و یا حتی اگر شماری از افراد با خود سلاح حمل می کردند آنگاه آنها به اهداف تروریست ها بدل نمی شدند و ما با این مشکلات روبرو نبودیم.
نامزد آتی انتخابات ریاست جمهور آمریکا درباره بسته شدن مدارس شهر لس آنجلس در هفته گذشته به دنبال تهدید امنیتی هم گفت:مدارس باید به ردیاب های فلز مجهز شوند و نگهبانان مسلح داشته باشند.تعطیلی مدارس موضوع مهمی بود.بسته شدن سیستم آموزشی و مدارس برای یک روز هزینه خیلی خیلی زیادی به همراه دارد.

4949

کد N1072845

وبگردی