آفتاب

پوتین از افزایش فعالیت‌های جاسوسی در روسیه خبر داد

پوتین از افزایش فعالیت‌های جاسوسی در روسیه خبر داد

رییس جمهور روسیه اعلام کرده که سرویس‌های ویژه خارجی بر فعالیت جاسوسی خود در این کشور می‌افزایند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه با اشاره به این که سرویس‌های اطلاعاتی بعضی کشورها برای گسترش فعالیت جاسوسی خود در روسیه تلاش می‌کنند، گفت، در سال 2015 بیش از 320 نفر از کارمندان این سرویس‌ها و عاملان مرتبط با آنها در روسیه شناسایی شدند.

پوتین اظهار داشت: ما شاهد آن هستیم که سرویس های اطلاعاتی بعضی کشورها بر فعالیت جاسوسی خود در روسیه و در رابطه با روسیه می افزایند.

رییس‌جمهور روسیه با تاکید بر اهمیت فعالیت ضد اطلاعاتی گفت: من مطمئنم ارگان‌های امنیتی روسیه به این تلاش ها پاسخ مناسبی خواهند داد.

پوتین ابراز اطمینان کرد که ارگان های امنیتی در جهاتی همچون دفاع از مرز دولتی، مبارزه با رشوه خواری و جلوگیری از جنایات اقتصادی نیز اقداماتی موثر و کارآمد انجام می‌دهند.

وی همچنین بر ضرورت هماهنگی میان ارگان های امنیتی و ادارات نظامی و انتظامی تاکید کرد تا توانمندی نیروهای مسلح کشور افزایش یابد.

رییس‌جمهور روسیه همچنین اعلام کرد که دستگاه های امنیتی کشورش در سال میلادی جاری، بیش از 30 اقدام تروریستی را در این کشور خنثی کرده اند.

وی در ادامه به مساله سوریه پرداخت و گفت: نیروهای روسیه تمام توان نظامی خود را در سوریه به کار نگرفته‌اند و ابزارها و تجهیزات اضافی در سوریه وجود دارد که مسکو در هنگام ضرورت آن را به کار خواهد گرفت.

پوتین گفت: خلبان‌های روسی و نیروهای امنیتی به جدیت در سوریه مشغول فعالیت هستند و با هم هماهنگ عمل می کنند.

وی با بیان این که شاخه‌های مختلف نیروهای روس از جمله ارتش، نیروی های دریایی و هوایی، پیشرفته‌ترین سلاح‌ها را به کار می گیرند، گفت: اما این نیروها همه توانمندی نظامی خود را در سوریه به کار نمی‌گیرند.

انتهای پیام

کد N1072844

وبگردی