آفتاب

مشکلات موجود در حل بحران سوریه هنوز باقی است

مشکلات موجود در حل بحران سوریه هنوز باقی است

وزیر امور خارجه آلمان امروز در سخنانی از باقی ماندن آنچه وی «مشکلاتی موجود» در راه رسیدن به صلح در سوریه خواند، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «فرانک والتر اشتاین مایر» وزیر امور خارجه آلمان امروز در سخنانی از باقی ماندن آنچه وی «مشکلاتی موجود» در راه رسیدن به صلح در سوریه خواند، خبر داد.

«فرانک والتر اشتاین مایر» وزیر امور خارجه آلمان امروز پس از دیدار با «وانگ یی» همتای چینی خود در برلین در سخنانی گفت: با وجود اینکه شورای امنیت روز گذشته قطعنامه تأیید نقشه راه مربوط به روند صلح سوریه را تأیید کرد، هنوز مشکلاتی برای حل بحران سوریه موجود و باقی مانده است.

وی ادامه داد: به عقیده من همه ما از مشکلات و موانع موجود در راه خاتمه دادن به درگیری ها در سوریه اطلاع داشته و باید در مسیر غلبه بر آن ها به تلاش هایمان ادامه دهیم.

وزیر امور خارجه آلمان اطلاعات بیشتری درباره «مشکلاتی موجود» ارائه نکرد، اما با توجه به اظهارات دو روز اخیر مقامات غربی، می توان گفت که منظور آن ها تکرار مواضع نخ نمای گذشته خود مبنی بر تلاش برای سرنگونی دولت مشروع سوریه بدون توجه به آراء مردم این کشور است.

گفتنی است شورای امنیت روز گذشته طرح تحقق صلح در سوریه را بعد از توافق اعضاء بر اساس پیش نویس طرحی در مورد سوریه تصویب کرد.

طبق این طرح، نمایندگان دولت سوریه و مخالفان با هدف شروع مذکرات رسمی در مورد عملیات انتقال سیاسی به شکل فوری گرد هم می آیند و مذاکرات میان طرفین از ژانویه ۲۰۱۶ شروع می شود.

کد N1072688

وبگردی