آفتاب
در توجیه بمباران مواضع نیروهای عراقی؛

کارتر: دو طرف در بمباران مواضع نیروهای عراقی مقصرند!

کارتر: دو طرف در بمباران مواضع نیروهای عراقی مقصرند!

وزیر دفاع آمریکا در تلاش برای توجیه بمباران دیروز مواضع نیروهای عراقی توسط جنگنده های آمریکایی، مدعی شد: «به نظر می رسد این رخ داد یک اشتباه از سوی دو طرف باشد!»

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسوشییتدپرس، وزیر دفاع آمریکا در اظهاراتی مدعی شد که هم عراق و هم آمریکا در حادثه بمباران مواضع نیروهای عراقی توسط جنگنده های آمریکایی مقصر بودند.

«اشتون کارتر» وزیر دفاع آمریکا در تماس تلفنی امروز خود با «حیدر العبادی» نخست وزیر عراق در سخنانی با کوچک نمایی این حادثه مدعی شد: به نظر می رسد در اشتباه انجام شده، هر دو طرف مقصر هستند.

وی در تلاش برای توجیه بمباران روز گذشته مواضع نیروهای عراقی در «فلوجه» از سوی جنگنده های آمریکایی به گفتن تسلیت به العبادی بسنده کرد.

روز گذشته، منابع عراقی از کشته شدن۲۰  نظامی عراقی و زخمی شدن ده ها نفر  دیگر در بمباران جنگنده های آمریکایی در منطقه «نعیمیه» در فلوجه واقع در استان «الانبار» خبر دادند.

از سوی دیگر حاکم الزاملی رئیس کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق به دنبال این حادثه اعلام کرد: ما از حیدر العبادی نخست وزیر عراق می خواهیم که درباره بمباران تیپ ۵۵ ارتش عراق از سوی جنگنده های آمریکایی در منطقه النعیمیه در جنوب فلوجه که بیش از ۲۰ کشته و بیش از ۳۰ زخمی برجای گذاشت، تحقیق فوری به عمل آورد.

وی گفته بود: این حمله پس از آن صورت می گیرد که نیروهای عراقی پیروزی های گسترده ای در این منطقه علیه داعش به عمل آورده بودند.

شایان ذکر است که اخیر نیروهای عراقی در این منطقه مرکز پلیس نعیمیه را آزاد و پرچم عراق را بر بالای آن نصب کرده بودند.

کد N1072665

وبگردی