آفتاب

استاندار تهران: پل بین دانشگاه و دولت باید تقویت شود

استاندار تهران: پل بین دانشگاه و دولت باید تقویت شود

استاندار تهران با بیان اینکه پل بین دانشگاه و دولت باید تقویت شود، گفت:‌ تقویت پل بین دانشگاه و دولت مزیت ها ومنافعی برای دانشجویان ، دانشگاه و دولت دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا)، حسین هاشمی در همایش پژوهش استان تهران که در تالار علامه دانشگاه تهران برگزار شد، با اشاره به اهمیت موضوع پژوهش در کشور اظهار کرد: دولت تدبیر و امید با تمام فشارها به موضوع پرورش اهمیت می‌دهد چون از نتایج و تاثیرات آن برای نسل آینده با خبر است.

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی به معنای بستن دروازه های کشور نیست ، توضیح داد: باید خودمان نیازها و شرایط رفع نیازهایمان را تعیین کنیم، یعنی هر جا لازم بود برای بالفعل کردن توان داخلی بر فشارها از دانش دنیا استفاده کنیم.

هاشمی با بیان اینکه دانشگاه ها باید از فضای پساتحریم بهترین استفاده را داشته باشند گفت:‌لغو دوازده مصوبه علیه کشورمان به صورت یکجا در تاریخ آژانس و شورای امنیت سابقه ندارد و کاری بزرگی بود که برخی ها می‌خواهند آن را کوچک جلوه دهند. در حالی که وقتی نظام مقتدر باشد و دولت قوی داشته باشیم و با دنیا به درستی گفت‌وگو کنیم، شاهدیم که چنین کاری امکان پذیر است و در این فضا است که باید دانشگاه‌ها و پژوهشگران بهترین استفاده را ببرند و با جدیدت بیشتر فعالیت کنند.

استاندار تهران با تاکید بر اینکه از مهمترین مباحث در پژوهش اهمیت زمان است خاطر نشان کرد: در پژوهش نمی‌توان زمان را نادیده گرفت بلکه باید با زمان پیش برویم تا به اهداف تحقیق‌مان دست یابیم.

وی با بیان اینکه در کار پژوهش تاخیر و از دست دادن زمان به هیچ وجه قابل قبول نیست گفت: آنچه از پژوهش به دست می آید می‌تواند برای بشریت مورد استفاده قرار گیرد. پس وقتی به موفقیتی دست می یابیم باید خدا را شاکر باشیم که این فرصت را به ما داده است.

هاشمی با اشاره به اینکه در کشور ما صحبت از پژوهش بسیار شده است اظهار کرد: متاسفانه هنوز اهمیت لازم به موضوع پژوهش در کشور داده نمی‌شود و باید به سمت تجاری شدن پژوهش ها پیش برویم در حالیکه هنوز در کشور آنطور که باید و شاید بین تجارت و اقتصاد تحقیقات پیوستگی ایجاد نشده است.

استاندار تهران با بیان اینکه اگر تولیدات علمی ، عملیاتی نشود در حد یک تئوری و گزارش باقی خواهد ماند، افزود: در تحقیقات و پژوهش‌ها باید با توجه به نیاز مشتری تغییرات لازم را ایجاد کرد.

وی با اشاره به اینکه موضوع برخی پژوهش ها عام المنفعه است مثل حوزه سلامت ،‌تصریح کرد: موضوعات علوم اجتماعی و انسانی نیز به حل مشکلات اجتماعی در جامعه کمک می‌کند تا جامعه را به سمت توسعه قابل قبول هدایت کند.

استاندار تهران با اشاره به اینکه نسل آینده ما به نتایج پژوهش‌های امروز وابسته و متصل است، خاطر نشان کرد: به طور مثال در موضوع آلودگی هوا که عوامل مشخص و نامشخصی دارد انجام یک کار تحقیقاتی دقیق می‌تواند به پیشگیری از بیماری ها کمک کند و هزینه‌ها را کاهش دهد و در واقع یکی از جاهایی که می‌تواند به پیشگیری کمک کند پژوهش است به شرطی که از آن حمایت شود.

انتهای پیام

کد N1072602

وبگردی