آفتاب

هنوز خبری از ربایندگان شکارچیان قطری نیست

هنوز خبری از ربایندگان شکارچیان قطری نیست

یک روزنامه قطری گزارش داد، ربایندگان شکارچیان قطری و چند عضو خاندان سلطنتی این کشور در نزدیکی شهر نجف همچنان آنها را در اسارت دارند و هنوز هیچ مطالبه‌ای برای آزادی آنها اعلام نکرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، روز چهارشنبه گزارش شد که 26 تن از شکارچیان قطری شامل چند تن از اعضای خاندان حاکم قطر سه‌شنبه شب در حالی که در صحرای نجف عراق در نزدیکی مرز با عربستان مشغول شکار با پرنده‌های شاهین بودند، توسط یک گروه از افراد مسلح ناشناس که یونیفرم نظامی به تن داشتند ربوده شدند.

روزنامه الرای قطر گزارش داد: هنوز گروگان‌گیرها تقاضاهای خود را مطرح نکرده‌اند. این روزنامه به نقل از منابع خبری گزارش داد: هنوز مشخص نیست چه کسانی پشت این آدم‌ربایی بوده و خواسته‌های گروگانگیرها چیست.

این منبع تاکید کرد، شیخ عبدالله بن ناصر آل خلیفه الثانی، نخست وزیر قطر و محمد سالم الغبانی، وزیر کشور عراق در حال انجام مذاکرات به هدف آزاد کردن این افراد هستند.

این در حالی است که گزارش‌های مختلفی پیرامون این اتفاق منتشر شده و برخی رسانه‌ها گزارش داده‌اند که افراد مسلح تبعه‌های چند کشور دیگر را نیز به گروگان گرفتند اما در نهایت تنها نمایندگان خاندان حاکم قطر را که دو هفته قبل از آن وارد عراق شده بودند با خود برده و دیگر گروگانها که شامل تبعه‌های کشورهای جنوب شرق آسیا، کشورهای عربی و ایران بودند را آزاد کردند.

منابع خبری گفتند که آنها هر سال در ماه دسامبر به عراق می‌آیند و به مدت 30 روز در این کشور می‌مانند تا به شکار بپردازند.

انتهای پیام

کد N1072586

وبگردی