آفتاب

نشست اردوغان با دو قانونگذار تاتار پارلمان اوکراین پشت درهای بسته

نشست اردوغان با دو قانونگذار تاتار پارلمان اوکراین پشت درهای بسته

رسانه‌های اوکراینی و ترکیه‌ای گزارش دادند، رجب طیب اردوغان اخیرا با دو قانونگذار تاتار پارلمان اوکراین که از سازمان‌دهندگان طرح به اصلاح محاصره شبه‌جزیره کریمه بوده‌اند دیدار کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، روز پنجشنبه بخش روسی زبان خبرگزاری دولتی آناتولی ترکیه گزارش داد، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور این کشور با مصطفی جمیلوف، قانونگذار اوکراینی و از سازمان‌دهندگان اصلی طرح به اصطلاح محاصره "غذایی" و "انرژی" شبه‌جزیره کریمه دیدار کرده است.

جملیوف یکی از قانونگذاران اوکراینی و متعلق به تاتارهای شبه‌جزیره کریمه که اصالت ترک دارند، است. وی از جمله چهره‌های اصلی جنبش "مجلس" در پارلمان اوکراین است که ادعای نمایندگی جامعه تاتارهای کریمه را دارد. خبرگزاری آناتولی ترکیه گزارش داد، رجب طیب اردوغان و مصطفی جمیلوف، با یکدیگر در هتلی در شهر قونیه در جنوب ترکیه دیدار کرده و حدود 40 دقیقه با هم گفت‌وگو کرده‌اند. همچنین در این گزارش گفته شده که یالجین آکدوغان، معاون نخست وزیر ترکیه نیز در این نشست حضور داشته است.

همچنین پایگاه خبری QHA اوکراین نیز در گزارشی درباره این دیدار فاش ساخت که رفعت چوباروف، یکی دیگر از قانونگذاران تاتار پارلمان اوکراین و از رهبران جنبش "مجلس" نیز در این نشست حضور داشته و این دو سیاستمدار اوکراینی بعد از این نشست که پشت درهای بسته برگزار شد، یک نشست کاری دیگر با احمد داوود اوغلو، نخست وزیر ترکیه داشته‌اند.

بر اساس گزارش این پایگاه اوکراینی، در این نشست‌ها مسائل "شراکت راهبردی میان ترکیه و اوکراین، دورنمای ایجاد یک منطقه تجارت آزاد، تشکیل یک واحد نظامی در منطقه خرسون و مسائل مربوط به محاصره مدنی شبه‌جزیره کریمه" مورد بحث قرار گرفته است.

انتهای پیام

کد N1072580

وبگردی