آفتاب
العهد گزارش داد؛

هیئت عبد ربه منصور نوکر بی اختیار/واشنگتن و ریاض اتاق فرمان

هیئت عبد ربه منصور نوکر بی اختیار/واشنگتن و ریاض اتاق فرمان

العهد در گزارشی از سوئیس به سرسپرده بودن هیئت عبد ربه منصور هادی در مذاکرات و دستورات پشت پرده ای که سعودی ها و آمریکایی ها می دهند پرداخته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، پایگاه العهد در گزارشی پیرامون مذاکرات صلح یمن در سوئیس اعلام کرد: نمایندگان «منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن محل مذاکرات در سوئیس را ترک کردند.

بر اساس گزارش این پایگاه لبنانی، نمایندگان دولت فراری یمن پس از انتقاد شدید مقامات سعودی و آمریکایی از عملکرد آنها در جریان مذاکرات با گروه های یمنی اقدام به ترک محل مذاکرات کردند.

ریاض و واشنگتن به دلیل عملکرد نامناسب هیئت «منصور هادی» در تحقق خواسته های آنها در جریان مذاکرات صلح سوئیس، از این هیئت به شدت عصبانی هستند.

در همین حال، یک منبع آگاه به العهد گفته اند: هیأت اعزامی از سوی «منصور هادی» هیچ اختیاری در خصوص مذاکره برای برقراری آتش بس در یمن و توقف حملات سعودیها ندارد و تصمیم گیری در این خصوص در ریاض و واشنگتن انجام می شود.

این منبع که نخواست نامش فاش شود به این پایگاه لبنانی گفته است: «احمد بن مبارک» نماینده «منصور هادی» در آمریکا به صورت کاملا آشفته وارد سوئیس شده و این بدان معناست که هیأت دولت فراری یمن با دیکته آمریکا مذاکرات را پیش می برد و به دنبال تحقق اهداف واشنگتن است.

کد N1072574

وبگردی