آفتاب

برگزاری تظاهرات جدید در کره جنوبی علیه رئیس جمهوری

برگزاری تظاهرات جدید در کره جنوبی علیه رئیس جمهوری

صدها نفر از مردم کره جنوبی در اعتراض به دستگیری یک رهبر اتحادیه کارگری به خیابان‌ها آمدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این تظاهرات در راستای اعتراضات اخیر در چند ماه گذشته علیه پارک گئون-های، رئیس جمهوری کره جنوبی است. این اعتراضات برای اعلام انتقادها از رفتار وی علیه اعضای اتحادیه‌ها است، مخالفان رئیس جمهوری خواستار اتخاذ انعطاف پذیری بیشتر از سوی وی به جامعه کارگری هستند.

این تظاهرات به سمت بیمارستانی درسئول برگزار شد که در آن یک معترض 69 ساله به دلیل جراحات وارده در تظاهرات بزرگ توسط پلیس در 14 نوامبر در کما به سر می‌برد.

دولت پارک گروه‌های مدنی و کارگری را که در برگزاری تظاهرات بزرگ دخیل بودند، سرکوب می‌کند زیرا دولت کره جنوبی این گروه‌ها را مسئول اصلی خشونت‌های رخ داده می‌داند.

همچنین معترضان اعتراض خود را به دستگیری هان سانگ گیون، رئیس اتحادیه‌های تجاری کنفدراسیون کره به اتهام فتنه انگیزی اعلام کردند.

پلیس کره جنوبی قصد دارد تا حکم دستگیری رسمی را برای این رهبر کارگری صادر کند و وی احتمالا با اتهاماتی نظیر تخطی از قانون و برگزاری تجمع غیرقانونی مواجه خواهد شد.

مواضع سرسختانه دولت در قبال معترضان نگرانی‌ها و انتقادها نسبت به تحمل رئیس جمهوری این کشور در برابر مخالفان را افزایش داده است.

به گزارش ایسنا، تظاهرات اخیر علیه پیشنهاد رییس جمهوری در تدوین مجدد قوانین مربوط به کار است که به کارخانجات این اجازه را می‌دهد تا آزادی بیشتری در اخراج و جابجایی کارگران موقت داشته باشند.

انتهای پیام

کد N1072442

وبگردی