آفتاب
اولین واکنش روسیه به اوکراین؛

اوکراین باید تعهدات مالی خود به روسیه را بپردازد

اوکراین باید تعهدات مالی خود به روسیه را بپردازد

وزیر دارایی روسیه در واکنش به توقف پرداخت بدهی های اوکراین به این کشور از لزوم تحقق تعهدات «کی یف» در قبال مسکو خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزیر دارایی روسیه امروز در واکنش به اظهارات اوکراین درباره عدم بازپرداخت بدهی های بیش از ۳ میلیارد دلاری خود به مسکو در اظهاراتی از انتظار روسیه برای تحقق کامل تعهدات مالی «کی یف» خبر داد.

»آنتون سیلوانوف» وزیر دارایی روسیه در سخنانی در این باره گفت: تصمیم «کی یف» به اعلام توقف در بازپرداخت بدهی های خود به روسیه، تعهدات این کشور را نقض نکرده و روسیه انتظار دارد اوکراین تمام بدهی های خود به روسیه را بپردازد.

سیلوانوف ادامه داد: تعهدات اوکراین بر جای خود باقی است و لذا این کشور باید بدهی های خود به مسکو را بپردازد.

سخنان وزیر دارایی روسیه در حالی بیان شد که پیشتر «آرسنی یاتسنیوک» نخست وزیر اوکراین اعلام کرده بود: از امروز پرداخت سه میلیارد و ۵۸۲ میلیون دلار بدهی ما به روسیه، تا زمان پذیرش شروط ما و یا تصمیم دادگاه در این زمینه متوقف خواهد شد.

علاوه بر آغاز بحران سیاسی در روابط اوکراین و روسیه به خصوص پس از الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه، با اعلام کی یف مبنی بر عدم پرداخت بدهی اش به این کشور، به نظر می رسد تنش در روابط مسکو و کی یف وارد مرحله جدیدی شده است.

مهلت اوکراین در بازپرداخت این بدهی رسماً فردا یکشنبه به پایان می رسد و سپس این کشور تا ۱۰ روز برای بازپرداخت بدهی اش به روسیه فرصت خواهد داشت؛ اما گزارش ها حاکی است که عدم پرداخت این بدهی مانع از دریافت کمک ۱۷ و نیم میلیارد دلاری اوکراین از طرف صندوق بین المللی پول نخواهد شد.

عدم پرداخت این بدهی مطمئنا تبعاتی را برای کی یف به دنبال خواهد داشت که همانند سال های گذشته قطع گاز یکی از محتمل ترین گزینه های پیش روی روسیه در این رابطه خواهد بود.

کد N1072434

وبگردی