آفتاب
عضو ائتلاف معارضین سوری:

اپوزیسون سوریه باید با «اسد» درباره انتقال قدرت مذاکره کند

اپوزیسون سوریه باید با «اسد» درباره انتقال قدرت مذاکره کند

نماینده ائتلاف به اصطلاح ملی مخالفین سوریه در سازمان ملل متحد مدعی شد که «بشار اسد» نمی تواند در آینده سوریه نقشی داشته باشد با این حال مذاکره با وی برای انتقال قدرت ضروری است.

به گزارش خبرگزاری مهر، «نجیب قدبیان» نماینده ائتلاف به اصطلاح ملی مخالفین سوریه در سازمان ملل متحد در گفتگو با خبرگزاری «اسپوتنیک» از لزوم مذاکره با «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه درباره روند انتقال قدرت در این کشور سخن گفت.

وی در این باره گفت: ما باور داریم که در طول مذاکره برای انتقال قدرت باید با طرف مقابل هم وارد صحبت شد و اسد هم در این روند مشارکت دارد.

البته وی مدعی شد: به عقیده گروه اپوزیسیون، اسد نمی تواند بخشی از دولت انتقالی آینده باشد. اما ما به خوبی می دانیم که چاره ای جز مذاکره با وی نداریم.

وی ادامه داد: ضرب الاجل تعیین شده برای آغاز مذاکرات در اول ژانویه سال ۲۰۱۶ میلادی بسیار بلند پروازانه است اما ما از هر روند سیاسی که بر مبنای بیانیه ژنو کشور را در مسیر ایجاد دولت انتقالی قرار دهد، استقبال می کنیم.

دیروز جمعه نیز شورای امنیت سازمان ملل متحد طرح تحقق صلح در سوریه را تصویب کرد. طبق این طرح، نمایندگان دولت سوریه و مخالفان با هدف شروع مذکرات رسمی در مورد عملیات انتقال سیاسی به شکل فوری گرد هم می آیند و مذاکرات میان طرفین از ژانویه ۲۰۱۶ شروع می شود.

شورای امنیت در قطعنامه خود از بیانیه ژنو در ژوئن ۲۰۱۲ در مورد انتقال سیاسی در سوریه حمایت می کند و نتایج کنفرانس وین را تایید می کند.

مطابق با قطعنامه سازمان ملل، علاوه بر نشست دولت سوریه و مخالفان و آتش بس، نقشه راه کنفرانس وین در مورد تشکیل دولت انتقالی طی شش ماه و برگزاری انتخابات طی ۱۸ ماه نیز در آن اعمال می شود.

کد N1072408

وبگردی