آفتاب

150 هزار نیروی اندونزیایی برای تامین امنیت جشن‌های سال نو میلادی

150 هزار نیروی اندونزیایی برای تامین امنیت جشن‌های سال نو میلادی

فرمانده ارتش اندونزی اعلام کرد، اندونزی در جریان جشن‌های کریسمس و سال نو بیش از 150 هزار پرسنل امنیتی و چندین سازمان مذهبی را با هدف حفظ امنیت کلیساها و مکان‌های عمومی در سراسر کشور به خدمت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، اندونزی با داشتن بزرگترین جمعیت مسلمان جهان به دنبال حملات تروریستی ماه گذشته میلادی داعش در پاریس که در آن 130 تن کشته شدند تدابیر امنیتی و نظارتی را در برخی مناطق کشورش تشدید کرده است.

گاتوت نورمانتیو، فرمانده نیروهای مسلح اندونزی در مقر ارتش ملی واقع در حومه جاکارتا، پایتخت این کشور گفت: ما از تمامی جوامع از جمله سازمان‌های جوانان هندو و اسلام می‌خواهیم تا در تضمین امنیت کلیساها در جریان کریسمس شرکت کنند.

وی افزود: برخی از این سازمان‌ها آمادگی خود را در این مساله ابراز کرده‌اند.

بیش از 80 درصد از جمعیت اندونزی را مسلمانان تشکیل می‌دهند اما این کشور پنج مذهب دیگر از جمله کاتولیک، هندو و بودایی را نیز به رسمیت می‌شناسد.

بدرالدین هایتی، رئیس پلیس ملی اندونزی اخیرا به خبرنگاران گفت: از 24 دسامبر (چهارم دی) تا دوم ژانویه (12 دی) پلیس در اندنزی در بالاترین سطح هشدار خواهد بود.

وی افزود: همزمان با اینکه میلیون‌ها تن برای تعطیلات در سراسر این مجمع‌الجزیره سفر می‌کنند، نیروهای پلیس و ارتش در فرودگاه‌ها، ایستگاه‌های قطار، مکان‌های مذهبی و عمومی مستقر خواهند بود.

دولت اندونزی هشدار داد، شهروندان اندونزی که برای داعش مبارزه می‌کنند ممکن است به خانه بازگشته و حملاتی را ترتیب دهند.

این در حالی است که مقامات امنیتی اعلام کرده‌اند که هیچ تهدید خاص و موثقی را در خصوص احتمال حمله در این کشور در آینده نزدیک مشاهده نکرده‌اند.

انتهای پیام

کد N1072393

وبگردی