آفتاب

آیات امینی و مومن برای خبرگان نامزد شدند

آیات امینی و مومن برای خبرگان نامزد شدند

آیت الله ابراهیم امینی، ‌آیت الله محمد مؤمن و سید علی محمد یثربی برای عضویت در مجلس خبرگان رهبری نامزد شدند.

آنگونه که در خبرگزاری ها آمده، آیت‌الله ابراهیم امینی با حضور در محل ثبت‌نام در وزارت کشور٬ برای ورود به پنجمین دوره انتخابات خبرگان رهبری به صورت رسمی اعلام آمادگی کرد.

او امام جمعه موقت قم و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم است و از دورهٔ اول تا سوم مجلس خبرگان رهبری نمایندگی استان چهارمحال و بختیاری را برعهده داشت. امینی هم اکنون نیز عضو مجلس خبرگان است.

‌آیت الله محمد مؤمن اما برای ثبت نام در پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان در فرمانداری قم اقدام کرد. محمود خسرو انجم داماد آیت الله مومن به نمایندگی از وی عصر امروز در فرمانداری قم حضور یافت و نام وی را برای پنجمین انتخابات مجلس خبرگان رهبری ثبت نام کرد.

وی با بهره‌گیری از اساتید برجسته از جمله امام خمینی (ره)، علامه طباطبایی، آیت الله مشکینی، شیخ مرتضی حائری و آیت‌الله گلپایگانی به درجه اجتهاد دست یافت.

سید علی محمد یثربی اما داوطلب نمایندگی مجلس خبرگان از استان لرستان شد. او درپاسخ به سوال ایرنا مبنی بر اینکه چرا از استان قم کاندیدا نشده اید، گفت: اینجانب در دوره قبل خبرگان نیز به احترام آیت الله محمد مومن( نماینده قم در مجلس خبرگان رهبری) انصراف داده و دراین دوره نیز با توجه به حضور وی درمیان نامزدهای انتخابات مجلس خبرگان رهبری از قم ، تصمیم گرفتم که درانتخابات حوزه انتخابیه لرستان شرکت کنم.

یثربی که همزمان با ثبت نام در انتخابات مجلس خبرگان رهبری در انتخابات مجلس دهم در حوزه انتخابیه قم نیز ثبت نام کرد بیان داشت: نمایندگان مجلس باید از حقوق مشروع و آزادی های مشروع مردم حمایت کنند و همچنین دشمن شناسی داشته و کار آنان همراه با شجاعت باشد.

وی گفت: من کلا اصولگرا هستم اما اگر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از کاندیداتوری من از مجلس برای شهرستان قم حمایت نکند اقدام به انصراف می کنم.

آیت‌الله یثربی از منتقدان دولت محمود احمدی‌نژاد به شمار می‌رود که به جریان معتدل کشور قرابت بیشتری دارد.

29213

کد N1072388

وبگردی