آفتاب

فیصل مقداد: هر گونه ائتلاف بر مبنای طایفه‌گرایی را نمی‌پذیریم

فیصل مقداد: هر گونه ائتلاف بر مبنای طایفه‌گرایی را نمی‌پذیریم

معاون وزیر خارجه سوریه با تاکید بر مخالفت این کشور با شرکت در هرگونه ائتلاف دارای ویژگی طایفه گرایی یا مذهبی به بهانه مبارزه با تروریسم گفت: هیچ تفاوتی میان اقدامات داعش و دولت عربستان وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، فیصل مقداد، معاون وزیر خارجه سوریه در گفتگو با خبرگزاری نووستی روسیه با اشاره به اینکه تروریسم هیچ دین و مذهبی ندارد،‌ تاکید کرد: میان اقدامات گروه تروریستی داعش و اقدامات حاکمیت عربستان که پشت تامین مالی و تجهیز داعش به اسلحه ایستاده و از گروه‌های تروریستی در سوریه حمایت می‌کند، تفاوتی وجود ندارد و به همین دلیل عربستان نمی‌تواند در نبرد علیه تروریسم حضور داشته باشد.

مقداد اظهار داشت: نشستی که دولت عربستان تحت عنوان نشست مخالفان سوریه تشکیل داده علاوه بر گروه‌های تروریستی، اشخاصی حضور داشتند که نمایندگان گروه‌های مخالفان نبودند.

معاون وزیر خارجه سوریه افزود: تنها با این تروریست‌ها می‌توان در میادین نبرد دیدار کرد و ما اکنون در حال گفتگو با نیروهای مخالف واقعی هستیم که از نفوذ بسیاری برخوردارند و فکر نمی‌کنم که عربستان برای برگزاری این دیدار شایستگی داشته باشد زیرا علنا از گروه‌های تروریستی حمایت می‌کند.

وی تاکید کرد: اگر ارتش آزاد توان تغییر خود و همکاری با نیروهایی را که در نبرد با تروریسم هستند، داشته باشد، این مساله باید آشکارا بوده و ارتش آزاد از هدف قرار دادن غیرنظامیان و اشخاص بی‌گناه و نیز تخریب شهرها دست برداشته و افراد ربوده‌شده را بازگرداند.

مقداد با اشاره به اینکه حمایت روسیه از سوریه تاکنون وضعیت را در این کشور تغییر داده و در پیروزی‌هایی که ارتش سوریه کسب کرده، سهیم بوده است، اعلام کرد: سوریه از هر اقدام روسیه در چارچوب مبارزه با تروریسم استقبال می‌کند.

وی افزود: سوریه در زمینه مبارزه با تروریسم با ایران نیز همکاری دارد و مشاوران نظامی ایران در این زمینه به ارتش سوریه کمک می‌کنند.

انتهای پیام

کد N1072346

وبگردی