آفتاب

نماینده مخالف سوریه: اپوزیسیون باید با اسد درباره مرحله گذار مذاکره کند

نماینده مخالف سوریه: اپوزیسیون باید با اسد درباره مرحله گذار مذاکره کند

نماینده ویژه ائتلاف ملی سوریه در آمریکا تاکید کرد، اپوزیسیون سوریه باید با رئیس جمهوری این کشور درباره اجرای یک دوره گذار در این کشور مذاکره کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، نجیب قدبیان، نماینده ویژه ائتلاف ملی سوریه در آمریکا گفت: ما معتقدیم که در جریان مذاکرات گذار، باید با طرف دیگر مذاکره کنیم و بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه نیز قرار است در آن‌ حضور داشته باشد. از نظر مخالفان سوری اسد در گذار آتی سوریه جایی ندارد. ما باید با او مذاکره کنیم و می‌دانیم که مجبور به این کار هستیم.

وی افزود: بعید است مذاکرات میان دولت سوریه و نمایندگان مخالفان پیش از ضرب الاجل تعیین شده برای ژانویه سال 2016 میلادی برگزار شود.

قدبیان ادامه داد: فکر می‌کنم ضرب الاجل یا چهارچوب زمانی خیلی جاه طلبانه خواهد بود اگر انتظار داشته باشیم که دو طرف تا اول ژانویه سال 2016 میلادی مذاکره کنند اما همانطور که گفتم ما از هرگونه روند سیاسی که به کشتارها پایان دهد و این کشور را در راه گذار قدرت بر مبنای اعلام ژنو قرار دهد، استقبال می‌کنیم.

وی گفت: ما اپوزیسیون اصلی هستیم و ائتلاف ما هیچ ارتباطی با روسیه ندارد. نمی‌دانم مسکو کدام نیروهای مخالف را می‌گوید که با آن‌ها در خصوص مساله حل بحران سوریه در ارتباط است. حقیقتا نمی‌دانم آن‌ها درباره کدام نیروهای اپوزیسیون حرف می‌زنند. من از این مساله اطلاعی ندارم.

این نماینده ویژه ائتلاف ملی سوریه در آمریکا افزود: گروه تروریستی داعش و جبهه النصرة برای فهرست گروه‌های تروریستی در سوریه کافی هستند. همه ما از جمله روسیه، ایران و دیگر کشورها با این مساله که داعش دشمن است اتفاق نظر داریم. بگذارید این گروه را منزوی کنیم و پس از آن نوبت جبهه النصره است. فکر نمی‌کنم این فهرست را باید بیش از این بسط دهیم.

وی ادامه داد: فکر می‌کنم سازمان ملل فهرستی دارد که در آن داعش و جبهه النصره به عنوان سازمان‌های تروریستی جای دارند. بیایید بر این دو تمرکز کنیم و این فهرست را بزرگتر نکنیم.

انتهای پیام

کد N1072278

وبگردی