آفتاب

اولاند: داعش، هدف مشترک فرانسه و روسیه است

اولاند: داعش، هدف مشترک فرانسه و روسیه است

ایرنا نوشت: «فرانسوآ اولاند» رئیس جمهوری فرانسه، نابودی داعش را هدف مشترک پاریس و مسکو عنوان کرد.

به گزارش روز شنبه خبرگزاری «اسپوتنیک» روسیه، اولاند پس از نشست اتحادیه اروپا در بروکسل اعلام کرد: فرانسه و روسیه هدف مشترکی به نام نابودی داعش دارند.
سران اتحادیه اروپا دیروز (جمعه) در آخرین نشست سال 2015 این اتحادیه در بروکسل شرکت کردند. این نشست با محور اصلی مقابله با تروریسم برگزار شد.
رئیس جمهوری فرانسه خاطر نشان کرد مسکو و پاریس پیشتر در مورد ضرورت هماهنگی حملات علیه مواضع داعش توافق کرده بودند.
به گفته اولاند، «ژان ایو لو دریان» وزیر دفاع فرانسه در روزهای 20 و 21 دسامبر (29 و 30 آذر) به مسکو سفر می کند. هدف این سفر گفت و گو در مورد تدابیر لازم برای جنگ علیه داعش در خاورمیانه عنوان شده است.
رئیس جمهوری فرانسه با یادآوری «باقی بودن اختلاف نظرها میان مسکو و پاریس در مورد نقش «بشار اسد» در روند انتقال سیاسی در سوریه»، اعلام کرد: بشار اسد نمی تواند آینده سوریه باشد.
بر پایه این گزارش، پس از حملات تروریستی 13 نوامبر (22 آبان) پاریس و نیز ساقط شدن هواپیمای روس در مصر در 24 نوامبر (3 آذر) که گروه تروریستی داعش مسئولیت هر دو را بر عهده گرفت، اولاند و «ولادیمیر پوتین» به همکاری بی سابقه ارتش های دو کشور و افزایش اقدام نظامی علیه مواضع داعش در سوریه، متعهد شدند. این همکاری ها تا این لحظه جنبه نمادین داشته و نتیجه قابل مشاهده و تاثیر واقعی در پی نداشته است.

 

261 49

کد N1072262

وبگردی