آفتاب

پاسخ «آیت‌الله نوری‌همدانی» به اتهامات عربستان سعودی

پاسخ «آیت‌الله نوری‌همدانی» به اتهامات عربستان سعودی

آیت‌الله نوری‌همدانی گفت: به عربستان سعودی اعلام می‌کنیم اداره مکه مکرمه را به ما بسپارید ۱۰۰ میلیون حاجی را در آنجا مدیریت می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، این مرجع تقلید در درس خارج فقه در مسجد اعظم قم ضمن محکومیت مجدد کشتار شیعیان در کشور نیجریه، اظهار کرد: حمایت عربستان از قاتلان شیعیان در نیجریه، حمایت از صهیونیست‌ها، آمریکا و تکفیری‌هاست.

وی گفت: ما پس از محکومیت این فاجعه، از دنیا و مسئولان خواهانیم که اشخاصی که این جنایات را انجام داده‌اند شناسایی و محاکمه کنند، چراکه نباید در مقابل این رفتارها سکوت صورت پذیرد.

این مرجع تقلید با اشاره به اتهام نقض حقوق بشر در ایران از سوی سازمان ملل، خاطرنشان کرد: در کنار این سازمان، در بحرین، سوریه، عراق، یمن و ... کشتارها و جنایاتی رخ می‌دهد که نتیجه آن ویرانی، تخریب بنیان‌ها و کشتار کودکان، زنان و ... است که متأسفانه این سازمان چشمان خود را در مقابل آن بسته و هیچ اظهار نظری انجام نمی‌دهد.

آیت‌الله نوری‌همدانی با اشاره به حضور وحشیانه عربستان، داعش، بوکوحرام و ... در کشورهای گوناگون، تصریح کرد: متأسفانه سازمان ملل در مقابل این حوادث هیچ حساسیتی نشان نمی‌دهد، اما در مقابل اعدام وارد کنندگان و اشاعه دهندگان مواد مخدر در ایران، واکنش نشان داده و آن را به عنوان نقض حقوق بشر اعلام می‌کند.

این استاد درس خارج فقه حوزه یادآور شد: این وضع امروز دنیاست و باید نسبت به آن توجه داشته باشیم.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری حوزه، این مرجع تقلید به حضور میلیونی مردم در راهپیمایی اربعین اشاره کرد و گفت: هیچ قدرتی نمی‌تواند در یک نقطه، بیست و چند میلیون انسان را جمع کند و این جز با قدرت معنوی بسیار عظیم تشیع اتفاق نخواهد افتاد.

وی با بیان این مطلب که «مدیریت این تعداد زائر کار ساده‌ای نیست» اظهار کرد: عربستان سعودی بر اساس رفتارهای خصمانه خود اعلام کرده که این تعداد زائر در کربلا جمع می‌شوند تا مکه را کمرنگ کنند که جز تهمت چیز دیگری نیست.

این مرجع تقلید گفت: ما به عربستان سعودی اعلام می‌کنیم که شما اداره مکه مکرمه را به ما بسپارید و ما 100 میلیون انسان را در آن اداره می‌کنیم.

آیت‌الله نوری‌همدانی خاطرنشان کرد: شما در اداره 3 میلیون انسان در مکه عاجز و ناتوان هستید و این گفتار شما، جز از روی ضعف، عجز و رفتارهای خصمانه شما نیست.

این استاد درس خارج فقه حوزه تصریح کرد: نباید ساده به این مسئله نگاه کرده و از کنار آن بگذریم، چراکه برای هر مسئله، ظاهر و باطنی وجود دارد و توجه به باطن، علل و اسباب اربعین، یکی از وظایف انسانی ماست.

انتهای پیام

کد N1072205

وبگردی