آفتاب

لاریجانی: مبارزه با تروریسم احتیاج به عزم بین المللی دارد

لاریجانی: مبارزه با تروریسم احتیاج به عزم بین المللی دارد

رئیس مجلس شورای اسلامی در کنفرانس مشترک خبری خود با رییس مجلس سنای فرانسه ضمن تاکید بر گسترش همکاری‌های پارلمانی بین دو کشور اظهار کرد: مبارزه با تروریسم احتیاج به عزم جدی بین المللی دارد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علی لاریجانی در کنفرانس مشترک خبری با رئیس مجلس سنای فرانسه اظهار کرد: در این دیدار مذاکرات نسبتا مفصلی در مورد همکاری‌های پارلمانی بین دو کشور و گسترش همکاری اقتصادی و همچنین از همه مهمتر مسائل منطقه‌ای مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

رئیس قوه مقننه با بیان اینکه سفر رئیس مجلس سنای فرانسه سفر مهمی خواهد بود اظهار کرد: این سفر می‌تواند در روابط دوجانبه و روابط پارلمانی و همچنین موضوعات منطقه‌ای مانند عراق، سوریه، لبنان، یمن و به خصوص مشکل تروریسم موثر باشد.

لاریجانی با توجه به اینکه سابقه ارتباطی بین ایران و فرانسه همکارهای گسترده بین دو کشور است ابراز امیدواری کرد که سفر رئیس مجلس سنای فرانسه در این چارچوب‌ها بوده و دارای دستاوردهای مهمی باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: فکر می‌کنم فرانسه از سایر کشورهای اروپایی بیشتر مستحق است تا در رابطه با تروریسم فعال باشد؛ چون در دوره‌های اخیر فاجعه مهمی به وسیله تروریست‌ها در فرانسه رخ داد و بحث‌های مهم در رابطه با تروریسم بحث جدی بوده که فکر می‌کنم ابعاد مختلف و لایه‌های آن را می توان مورد بررسی قرار داد.

لاریجانی در ادامه با بیان اینکه رییس سنای فرانسه و رییس امنیت این کشور دیدگاه های خود را مطرح کردند اظهار کرد: باید توجه داشت مبارزه با تروریسم احتیاج به عزم بین‌المللی دارد؛ البته یک ظرافت‌های واقع بینانه در این مسأله است که باید مورد توجه قرار گیرد و فکر می‌کنم بحث‌هایمان خیلی دقیق، سازنده و رو به جلو باشد.

انتهای پیام

کد N1072201

وبگردی