آفتاب

اسرائیل درصدد تاسیس مرکزی واحد برای رهگیری موشک‌های حزب‌الله و حماس است

اسرائیل درصدد تاسیس مرکزی واحد برای رهگیری موشک‌های حزب‌الله و حماس است

ارتش رژیم صهیونیستی بنا به پیشنهادات و توصیه‌های افسران ارشد نیروی هوایی و دفاع هوایی این رژیم تصمیم گرفت تا مرکز رهگیری واحدی را برای رهگیری موشک‌های حماس و حزب‌الله لبنان تاسیس کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری العهد لبنان، تصمیم رژیم صهیونیستی برای تاسیس مرکز واحدی برای سامانه‌های "گنبد آهنین"، "عصای سحرآمیز"، "هیتس2 و3" جهت رهگیری موشک‌های حزب‌الله لبنان و حماس در واکنش به مسلح شدن این حزب و حماس صورت گرفته و همین مسئله اسرائیل را به تغییر عقیده دفاع از جبهه داخلی واداشته است.

یک تحلیلگر امور نظامی در پایگاه واللا نوشت که سامانه های دفاعی در داخل اسرائیل با تهدیدات متعددی مواجه هستند از موشک‌ها کوتاه برد گرفته تا موشک‌های دوربرد. به ویژه اینکه حزب‌الله در سال اخیر موشک‌ها و راکت‌هایش از 130 هزار مورد فراتر رفته است.

وی تاکید کرد که مسئولان نهاد امنیتی اسرائیل احتمال می‌دهند انبار موشک‌های حماس با فرا رسیدن تابستان 2016 به رغم نابودی تعدادی زیادی از آن‌ها در سال 2014 کامل شود. به ویژه اینکه حماس اخیرا سطح ساخت، ارتقا و آزمایش موشک‌های خود را افزایش داده است.

انتهای پیام

کد N1072156

وبگردی