آفتاب

العبادی: ترکیه به دلایل داخلی از خارج کردن نیروهایش هراس دارد/نخست‌وزیر عراق بزودی در چین

العبادی: ترکیه به دلایل داخلی از خارج کردن نیروهایش هراس دارد/نخست‌وزیر عراق بزودی در چین

نخست وزیر عراق تاکید کرد که آنکارا به این دلیل با خارج کردن نیروهایش از عراق مخالف است که مسئولان ترکیه‌ای بنا به دلایل داخلی از انجام این امر هراس دارند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز عراق، حیدر العبادی، نخست وزیر عراق امروز (شنبه) در سخنانی عنوان داشت: دولت عراق اجازه ماندن نیروهای ترکیه‌ای در خاک عراق را نمی‌دهد.

وی علت مخالفت آنکارا با بیرون کردن نیروهایش از خاک عراق را این گونه عنوان کرد که مسئولان ترکیه‌ای بنا به دلایل داخلی از انجام این اقدام هراس دارند.

نخست وزیر عراق همچنین نسبت به تلاش‌های برخی از طرف‌ها هشدار داد که در راستای دستورکارها و اهداف مشخصی عمل می‌کنند تا به فتنه انگیزی در عراق بپردازند.

از سوی دیگر، نخست وزیر عراق در سفری رسمی در اواسط هفته جاری به چین می‌رود و در جریان این سفر تعدادی از توافق‌های مشترک با هدف تقویت همکاری میان دو کشور امضا می‌شود.

وی در جریان این سفر خود با رئیس جمهور چین و دیگر مقامات این کشور با هدف گسترش روابط میان دو کشور و مردم عراق و چین و نیز تقویت منافع مشترک و امنیت و ثبات در منطقه و جهان رایزنی می‌کند.

همکاری اقتصادی، نظامی و امنیتی محورهای اصلی مذاکرات چین و عراق هستند.

انتهای پیام

کد N1072155

وبگردی