آفتاب
امیرعبداللهیان به ایسنا خبر داد

ایران و 6 کشور دیگر مسئول تنظیم لیست گروه‌های تروریستی در سوریه

ایران و 6 کشور دیگر مسئول تنظیم لیست گروه‌های تروریستی در سوریه

معاون وزیر خارجه کشورمان گفت: در گفت‌وگوی ملی سوریه جایی برای تروریست‌ها وجود ندارد اما معارضه واقعی و معتقد به راهکار سیاسی ، نقش خود را ایفا خواهد کرد.

حسین امیرعبداللهیان، معاون عربی و آفریقای وزیر خارجه کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران‌(ایسنا) در ارزیابی از سومین نشست حل بحران حل سوریه در نیویورک ، با بیان این که در سومین نشست بین المللی سوریه اختلاف اساسی بر سر تعیین مصادیق گروه‌های تروریستی بود، تاکید کرد :وزیر خارجه کشورمان که ریاست هیات ایرانی را برعهده داشت با استدلال‌های منطقی مانع آن شد که لیستی جهت‌دار در موضوع گروه‌های تروریستی به تصویب برسد و در نهایت توافق شد که کارگروهی متشکل از ایران ، روسیه ، عمان ، مصر ، ترکیه ، اردن و فرانسه برای تنظیم این لیست و ارائه آن به سازمان ملل اقدام نمایند.

امیرعبداللهیان با اشاره به قطعنامه مصوب شورای امنیت افزود: تهران از توقف درگیری‌ها ، مبارزه جدی با تروریسم ، آغاز روند سیاسی و کمک به بازگشت آوارگان سوریه به کشورشان حمایت می‌کند.

این دیپلمات کشورمان تاکید کرد : تهران ، مسکو و تعدادی از کشورهای شرکت‌کننده در اجلاس معتقدند هیچ کس نمی تواند به جای مردم سوریه تصمیم بگیرد.

امیرعبداللهیان افزود: ما به حمایت های خود از سوریه ادامه می دهیم و در پایان روند سیاسی فقط مردم سوریه تصمیم خواهند گرفت.

این دیپلمات کشورمان با بیان این که ما از گفت‌وگوهای سوری-سوری حمایت می‌کنیم ادامه داد: در گفت‌وگوی ملی سوریه جایی برای تروریست‌ها وجود ندارد اما معارضه واقعی و معتقد به راهکار سیاسی ، نقش خود را ایفا خواهد کرد انتظار می‌رود قطعنامه جدید سازمان ملل روند مبارزه با تروریسم و فرایند سیاسی را بر مبنای تعهد کشورها و رای شفاف مردم سوریه تقویت کند.

معاون وزیر خارجه کشورمان تاکید کرد: اکنون زمان آن گذشته است که برخی بخواهند با استفاده ابزاری از تروریسم به مداخلات خود در سوریه ادامه دهند.

وی ادامه داد : اینکه بشار اسد در پایان روند سیاسی مجددا کاندیدا شود به خود ایشان مربوط است و در نهایت مردم سوریه انتخاب خواهند کرد و موضوع رهبری سوریه در صلاحیت مردم سوریه است.

امیرعبداللهیان خاطرنشان کرد : استقلال ، حاکمیت ، وحدت ملی و حفظ تمامیت ارضی از اصول اساسی راه حل سیاسی سوریه به شمار می رود.

انتهای پیام

کد N1072154

وبگردی