آفتاب
در نشست خبری روسای مجالس ایران و فرانسه تاکید شد:

یافتن راه حل‌های مناسب برای فائق آمدن بر بحران سوریه

یافتن راه حل‌های مناسب برای فائق آمدن بر بحران سوریه

نشست مطبوعاتی رئیس مجلس شورای اسلامی و رئیس پارلمان فرانسه دقایقی قبل در تهران برگزار شد و دو طرف بر مبارزه جدی با تروریسم و یافتن راه حل های مناسب برای فائق آمدن بر بحران سوریه و تقویت روابط دو جانبه تاکید کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا)، در این نشست که علاء الدین بروجردی ، کاظم جلالی، حسینی‌صدر و چند نماینده دیگر مجلس نیز حضور داشتند علی لاریجانی گفت: فرانسه به دلیل مورد اخیری که در حوزه تروریسم برایش اتفاق افتاد در خط مقدم مبارزه با این پدیده قرار دارد.

وی افزود: ابعاد و لایه های تروریسم در حادثه اخیر فرانسه به خوبی ورق زده شد.

وی از طرح دیدگاه های خوب توسط رئیس پارلمان فرانسه در دیدار مشترکش با وی سخن گفت و افزود: باید توجه داشت که مبارزه با تروریسم احتیاج به عزم بین‌المللی دارد و البته ظرافت های واقع بینانه نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس مجلس تاکید کرد: بحث هایمان دقیق ، سازنده و روبه جلو بود.

لارشه رئیس پارلمان فرانسه نیز از مشورتش با رئیس جمهور فرانسه در خصوص مباحث مختلف برای گفت وگو با مقامات جمهوری اسلامی ایران سخن گفت و افزود: بنده قبل از کریسمس و پس از برگشت به فرانسه قطعا در خصوص مباحث مطرح شده با مقامات جمهوری اسلامی ایران با رئیس جمهور مجددا ملاقات خواهم کرد و وی را در جریان مباحث مطرح شده قرار خواهم داد.

لارشه ادامه داد: با کمک همکارانم در کمیسیون امور خارجه گزارشم از دیدارها و مباحث مطرح شده در تهران را آماده و ارائه می‌کنم.

وی از برقراری روابط جدید با جمهوری اسلامی ایران استقبال کرد و افزود: بر مبنای قطع نامه تصویب شده قابلیت حرکت رو به جلو در موضوع سوریه و دور نماهای سیاسی مرتبط به دو کشور و همچنین موضوع تبادلات اقتصادی و مبارزه با تروریسم مباحثی رو به جلویی با آقای لاریجانی داشتم.

ادامه دارد...

کد N1072134

وبگردی