آفتاب

هند و روسیه به دنبال توافقات هسته‌ای و ساخت هلی‌کوپتر

هند و روسیه به دنبال توافقات هسته‌ای و ساخت هلی‌کوپتر

انتظار می‌رود که نخست وزیر هند در سفر خود به مسکو در چند روز آینده توافق‌هایی درباره ساخت راکتورهای هسته‌ای و هلی‌کوپترهای نظامی به ارزش میلیاردها دلار امضا کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، مقامات روسی و هندی اعلام کردند که مسکو و دهلی نو در یک سرمایه گذاری مشترک به دنبال تولید 200 هلی کوپتر مدل کامو-226 T هستند. این اولین گام بزرگ نارندا مودی، نخست وزیر هند برای کاهش وابستگی نظامی خود به کشورهای دیگر است.

به گفته منابع خبری، مودی در 23 دسامبر به مسکو می‌رود و در این سفر به مقامات روسیه پیشنهاد می‌کند که در منطقه " آندرا پرادش" در جنوب هند شش راکتور هسته‌ای 1200 مگاواتی بسازد.

این پروژه علاوه بر ساخت شش راکتور دیگر در ایالت تامیل نادو توسط روسیه انجام می‌گیرد.

به نوشته خبرگزاری رویترز، دهلی نو پس از تردید شرکت آمریکایی وستینگهاوس و جنرال الکتریک در همکاری با هند، به سمت روسیه سوق یافت.

در همین راستا یک مقام روسی اعلام کرد: در حالیکه دیگران تنها وعده می‌دهند، روسیه برای برنامه ساخت در هند وارد عمل می‌شود.

برنامه "ساخت در هند" مودی به منظور کاهش وابستگی نظامی هند به عنوان بزرگ‌ترین وارد کننده تجهیزات نظامی در طول چهار سال گذشته ارائه شده است.

بر همین اساس توافق درباره هلی‌کوپتر می‌تواند یکی از توافقات بزرگ مودی برای ساخت تجهیزات نظامی در کشور خود باشد.

انتهای پیام

کد N1072017

وبگردی