آفتاب

ساخت سایت دفع پسماند هسته‌ای در ژاپن تا اواخر 2016

ساخت سایت دفع پسماند هسته‌ای در ژاپن تا اواخر 2016

بنابر اعلام وزیر تجارت و صنعت ژاپن قرار است تا اواخر سال 2016 یک سایت مدیریت و نگهداری از پسماندهای هسته‌ای، پس از مشخص شدن مناطق مناسب از نظر جغرافیایی در این کشور ساخته شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک موتوهایاشی، وزیر صنعت و معدن ژاپن در یک کنفرانس خبری اعلام کرد ژاپن قصد دارد پس از مشخص کردن مناطق مناسب ساخت یک سایت مدیریت دفع و نگه داری پسماندهای هسته‌ای با رادیو اکتیویته بالا را در اواخر سال 2016 آغاز کند.

قرار است این سایت دفع پسماندهای هسته‌ای حدود 300 متر در زیر زمین ساخته شود، جایی که پسماندهای هسته‌ای با رادیواکتیویته بالا قرار است تا زمانی که میزان رادیو اکتیویته آن به سطح ایمن برای محیط زیست و انسان کاهش یابد، نگهداری شود.

دولت ژاپن اعلام کرد انتظار دارد دولت‌های محلی این کشور از این طرح به دلیل افزایش فرصت‌های شغلی و محرک اقتصاد استقبال کنند .

این در حالی است که تاکنون شهر تویو در ایالت کوتو تنها دولت محلی است که از این طرح دولت فدرال ژاپن حمایت کرده است.

بنابر یک نظر سنجی انجام شده، 13 ایالت از 47 ایالت ژاپن با ساخت یک سایت دائمی مدیریت دفع و نگهداری پسماندهای رادیواکتیو در خاک ژاپن مخالف هستند.

اقدامات ایمنی و امنیتی درباره تاسیسات هسته‌ای ژاپن پس از وقوع فاجعه نیروگاه هسته‌ای فوکوشیما به دلیل بروز سونامی بسیار سخت‌تر از گذشته است.

انتهای پیام

کد N1072005

وبگردی