آفتاب
عضو کمیسیون سیاست خارجی مجلس:

ثابت شد مزاحمت‌های چندین ساله غرب علیه ایران ناحق بود

ثابت شد مزاحمت‌های چندین ساله غرب علیه ایران ناحق بود

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس معتقد است: بسته شدن پرونده PMD به دنیا نشان داد که جمهوری اسلامی ایران در تمام این سال‌ها به ناحق تحت فشار بوده است.

حجت‌الاسلام وحید احمدی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، با اشاره به بسته شدن پرونده PMD ایران در آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای، اظهار کرد: بسته شدن پرونده احتمال نظامی بودن فعالیت‌های هسته‌ای ایران به دنیا نشان داد که جمهوری اسلامی ایران در تمام این سال‌ها به ناحق تحت فشار و مزاحمت‌های غرب قرار گرفته ‌است.

وی معتقد است، هر انسان صاحب خرد و منصفی می‌داند که آنچه در این سال‌ها علیه ایران طرح شده بهانه‌های غرب بود که واقعیت نداشت.

نماینده کنگاور، صحنه و هرسین در ادامه با انتقاد از برخی مباحث که در کنار بسته شدن این پرونده مطرح شد، افزود: متاسفانه غرب برای اینکه عملکرد 12 سال گذشته خود را زیر سوال نبرد، نقطه تاریکی را مطرح کرده که ایران در سال 2003 مطالعاتی در حوزه نظامی داشته است.

احمدی با بیان اینکه چنین چیزی به هیچ عنوان صحت ندارد، یادآور شد:حتی اگر مطالعاتی هم انجام شود به گفته خود کارشناسان حقوقی انجام مطالعات صرف دلیلی برای فشار و تصویب قطعنامه و تحریم نیست.

وی هدف از طرح این مباحث را پوششی برای اقدامات تخریب‌گرانه گذشته غرب دانست که ایران هم به آن واکنش نشان داد و تاکید کرد که این ادعا بی‌ربط است و بدون پشتوانه و مدرک طرح شده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باز بودن پرونده PMD مانعی برای اجرای برجام بود، ادامه داد: علی‌القاعده پس از این باید شاهد رفع و برداشته شدن تحریم‌ها باشیم.

احمدی خاطرنشان کرد: البته با توجه به بداخلاقی و بدعهدی طرف مقابل در گذشته، نمی‌توان از برداشته شدن تحریم‌ها مطمئن بود.

وی با بیان اینکه ایران به تعهدات خود عمل کرده است، گفت: غرب هم باید دست از لجاجت و رفتار تخریب‌گرانه بردارد.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه معتقد است، بسته شدن پرونده PMD نشانی از عمل کردن طرف مقابل به تعهدات نیست، زیرا آنها در بخش‌های دیگری هم تعهد دارند که باید به آن عمل کند.

انتهای پیام

کد N1071955

وبگردی