آفتاب

پلاتینی در جلسه دادرسی کمیته اخلاق فیفا حاضر نشد

پلاتینی در جلسه دادرسی کمیته اخلاق فیفا حاضر نشد

میشل پلاتینی همان‌طور که پیش از این اعلام کرده بود، روز گذشته (جمعه) در جلسه دادرسی کمیته اخلاق فیفا در زوریخ حاضر نشد.

به گزارش ایسنا به نقل از inside the games، پلاتینی ٦٠ ساله بعد از شنیدن اظهارات سخنگوی کمیته اخلاق مبنی بر اینکه او به چند سال محرومیت محکوم می‌شود، اعلام کرد در جلسه دادرسی این کمیته حاضر نمی‌شود.

وکیل پلاتینی اعلام کرده بود اظهارات سخنگوی کمیته اخلاق نقض بی‌گناهی پلاتینی قبل از برگزاری جلسه دادرسی است. تیم وکالت پلاتینی در جلسه به نمایندگی از او حاضر شدند. وکیل پلاتینی در انتهای این جلسه ١٠ ساعته به صحبت پرداخت و گفت: آقای پلاتینی بی‌گناه است. با کمک شواهد متعدد، امروز این را در دادگاه نشان دادیم. در حال حاضر امیدواریم که کمیته اخلاق طبق قانون عمل کند.

پلاتینی در حال حاضر در محرومیت ٩٠ روزه به سر می‌برد. اگر شرایط همین‌طور ادامه پیدا کند، او نمی‌تواند در انتخابات ریاست فیفا برای جایگزینی بلاتر حاضر شود.

عیسی حیاتو، رییس موقت فیفا نیز اخیرا از ٢٠٩ عضو فیفا خواسته است تا از اصلاحات جدید حمایت کنند و آنها را با وفاداری کامل به اجرا درآورند.

یکی از تغییرات پیشنهادی، محدود کردن طول دوران ریاست فدراسیون به حداکثر ١٢ سال است. از دیگر پیشنهادات می‌توان به تاسیس انجمن فیفا اشاره کرد که جایگزین کمیته اخلاق فیفا می‌شود. ایجاد ماده قانونی برای رعایت حقوق بشر نیز در دستور کار فیفا قرار دارد.

انتهای پیام

کد N1071827

وبگردی