آفتاب

اتحادیه اروپا با تمدید تحریم‌های روسیه تا اواسط 2016 موافقت کرد

اتحادیه اروپا با تمدید تحریم‌های روسیه تا اواسط 2016 موافقت کرد

دیپلمات‌ها اعلام کردند، نمایندگان اتحادیه اروپا با تمدید شش ماهه تحریم‌های اقتصادی این بلوک علیه روسیه یعنی تمدید تحریم‌ها در بخش‌های انرژی، بانکداری و دفاعی تا پایان ژوئیه سال 2016 میلادی موافقت کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، این تصمیم روز دوشنبه در ساعت 11 صبح به وقت گرینویچ نهایی خواهد شد مگر آنکه یکی از کشورهای عضو موضع خود را تغییر داده و مخالفت خود را به صورت کتبی اعلام کند.

متئو رنتزی، نخست وزیر ایتالیا درخواست کرده بود تا پیش از تمدید تحریم‌های اعمال شده علیه روسیه به خاطر درگیری‌ها در اوکراین، در یکی از نشست‌های اتحادیه اروپا در بروکسل درباره آن مذاکره شود و این تصمیم در جریان این نشست اتخاذ شد.

از آوریل سال 2014 میلادی تاکنون بیش از 9000 تن در درگیری‌های میان جدایی طلبان حامی روسیه و نیروهای کی‌یف در شرق اوکراین کشته شده‌اند و اتحادیه اروپا روسیه را مقصر این آشوب و نا‌آرامی می‌داند؛ اتهامی که مسکو آن را رد می‌کند.

آلمان و فرانسه، دو تن از قدرت‌های اتحادیه اروپا در توافق صلح میان مسکو و کی‌یف نقش میانجی‌گر داشته‌اند اما بسیاری از نکات توافق‌نامه‌های مینسک هنوز اجرا نشده است.

اتحادیه اروپا اعلام کرده که در صورت اجرای کامل توافق‌نامه‌های مینسک تحریم‌هایش علیه روسیه را لغو می‌کند.

برخی دیپلمات‌ها در بروکسل گفتند: احتمالا این آخرین بار است که تحریم‌های اقتصادی علیه مسکو تمدید می‌شود چرا که فرانسه و دیگر کشورهای عضو به دنبال همکاری مجدد با روسیه در مبارزه با تروریسم و پایان جنگ داخلی در سوریه هستند.

انتهای پیام

کد N1071771

وبگردی