آفتاب

رزمایش هسته‌ای تمام عیار نیروی هوایی آمریکا

رزمایش هسته‌ای تمام عیار نیروی هوایی آمریکا

فرماندهی حمله جهانی نیروی هوایی آمریکا (AFGSC) اقدام به برگزاری یک مانور هسته‌ای در ابعاد گسترده در پایگاه هوایی ماکسول در ایالت آلاباما کرده تا به ارزیابی قابلیتهای این واحد به منظور مقابله با تهدیدهای آتی بپردازد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در این رزمایش قابلیت فرماندهی حمله جهانی نیروی هوایی آمریکا به منظور اجرای طیف کامل جنگهای هسته‌ای اعم از ماموریتهای متعارف تا ماموریتهای با سلاح‌های هسته ای مورد بررسی قرار گرفت.

ژنرال فردیناند استاس،‌ مدیر بخش طرح‌ها، برنامه‌ها و ملزومات فرماندهی حمله جهانی نیروی هوایی آمریکا در مصاحبه‌ای به پایگاه خبری دیفنس نیوز گفت: ما می‌خواهیم همه قابلیتهایمان را در مانور آزمایش کنیم. ما می‌خواهیم ببینیم آیا حد لازم آمادگی را داریم یا خیر.

این در حالی است که نیروی هوایی آمریکا قرار است در طرح مدرنیزه سازی هسته‌ای خود به ساخت یک بمب‌افکن نسل بعدی، ارتقا ناوگان بمب‌افکن‌های B-1، B-52 و بمب‌افکنهای رادارگریز B-2 و همچنین جایگزین کردن موشکهای بالستیک قاره پیمای Minuteman III با یک یک سیستم بازدارنده موشکی استراتژیک مستقر در روی زمین، اقدام کند.

پایگاه دیفنس نیوز گزارش داد، شرایط پیش فرض ما در سال 2030 در نظر گرفته شده و یک بمب افکن B-52 نیروی هوایی با شبکه مخابراتی Link 16، رادار بهینه شده، سلاح‌های بهبود یافته و موتور ارتقا پیدا کرده به منظور افزایش 25 درصدی برد کاملا به روز رسانی شد.

همه بمب‌افکنهای B-1 به‌روزرسانی کامل مربوط به سیستم پایگاه جنگ یکپارچه (IBS)، شامل یک شبکه مخابراتی مدرن و دیگر بهبودهای تجهیزات را به همراه ارتقا موتور طی کردند.

نیروی هوایی آمریکا همچنین همه بمب‌افکن‌های B-2 خود را با یک سیستم مدیریت دفاعی جدید شامل یک پردازنده گرافیکی جدید و آنتنهای جدید مدرنیزه کرد.

استاس به پایگاه دیفنس نیوز تصریح کرد که در جریان این رزمایش فرماندهان دریافتند که بمب‌افکنهای ارتقا یافته B-52 به آسانی قادر به پرواز تا سال 2050 و فراتر از آن هستند که این موجب می‌شود عمر برخی از این هواپیماها به 100 سال برسد اما قابلیت عملیات این هواپیماها در محیط‌های آینده با توجه به امکان پرتاب موشک از فواصل گوناگون محدود خواهد شد.

انتهای پیام

کد N1071755

وبگردی