آفتاب

حجت الاسلام سالک خبر داد: تلاش 17 اپوزیسیون خارج از کشور برای تشدید اختلاف میان اصولگرایان

حجت الاسلام سالک خبر داد: تلاش 17 اپوزیسیون خارج از کشور برای تشدید اختلاف میان اصولگرایان

ایسنا: احمد سالک، عضو جامعه روحانیت مبارز گفت که تلاش 17 اپوزیسیون خارج از کشور، مبتنی بر تشدید اختلاف در جامعه اصول‌گرایی است. او همچنین تاکید کرد که شرایط کنونی ایجاب می‌کند اصولگرایان به وحدت برسند.

این نماینده اصولگرای مجلس درباره وحدت اصولگرایان در انتخابات مجلس و خبرگان عنوان کرد: من فرآیند حرکت اصولگرایی را در وحدت مطلوب می‌دانم؛ به خصوص اینکه حضرات آیات عظام آقای موحدی کرمانی، یزدی و مصباح یزدی با قدرت در صحنه رسالت خود در جهت تقویت منشور اصولگرایی ایستاده‌اند. این نکته خوبی است و من فکر می‌کنم به خوبی پیش می‌رود.

او ادامه داد: منتهی اصولگرایان باید هوشیاری خود را نسبت به مسائل داخلی و جریانات رقیب و بیرون کشور داشته باشند. این نکته‌ای است که باید به آن توجه ویژه‌ای کرد؛ روند، روند خوبی است.

این نماینده مجلس درباره اشتقاق اصولگرایان و جدا شدن برخی گروه‌های تندور منتسب به این جریان نیز گفت: تلاش بر این است که وحدت رویه در مباحث مختلف مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی حفظ شود. این به معنای این نیست که مخالفتی در این جهت باشد ولی اختلاف سلیقه طبیعی است و همیشه بوده.

او تاکید کرد: الان صحبت جداسازی نیست. البته ممکن است بعضی از سلایق، این اتفاق را عملیاتی کنند ولی تلاش ما این است که وحدت لازم جهت مسائل مجلس حفظ شود به ویژه اینکه شرایط کنونی داخلی و خارجی کشور، ایجاب جدایی و تفرقه در بین جریانات مختلف نمی‌کند. باید حداقل، حفظ این مسائل را داشت. دلیلش هم این است که اگر قرار باشد پاشنه آشیل مجلس آینده سازش با غرب باشد این جای نگرانی دارد. لذا باید براساس اصول منشور اصول‌گرایان، حرکت خوبی را پیش ببرند.

سالک افزود: تلاش 17 اپوزیسیون خارج از کشور، مبتنی بر تشدید اختلاف در جامعه اصول‌گرایی و همچنین اختلاف بین دولت و مجلس است تا از این شیوه اختلاف بتوانند بهره خود را در مجلس بعدی بگیرند. این حرکت بیرون است و رسانه‌های بیگانه هم دامن می‌زنند.

27214

کد N1071747

وبگردی