آفتاب
برای اجرای سیاست های کامرون در اتحادیه اروپا؛

«بوریس جانسون» وزیر خارجه انگلیس می شود

«بوریس جانسون» وزیر خارجه انگلیس می شود

نخست وزیر انگلیس قصد دارد در ماه های آینده و در راستای اجرای سیاست های خاص خود در خصوص اتحادیه اروپا، شهردار جنجالی لندن را به عنوان وزیر امور خارجه جدید بریتانیا معرفی کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی تلگراف، دوره حضور «بوریس جانسون» در مقام شهرداری لندن در ماه می به پایان می رسد و «دیوید کامرون» نخست وزیر انگلیس، قصد دارد که وی را برای پست وزارت خارجه معرفی کند.

به نوشته دیلی تلگراف، کامرون برای پیشبرد سیاست های خودد در خصوص اتحادیه اروپا به حضور جانسون نیاز دارد.

به گزارش مهر، انگلیس از چند سال قبل و با هدف کسب امتیازهای ویژه از اتحادیه اروپا، بحث جدایی از اتحادیه اروپا را مطرح کرد و قرار است در سال آینده یک همه پرسی در این خصوص در انگلیس برگزار شود.

در همین رابطه رهبران کشورهای عضو اتحادیه اروپا روز پنجشنبه نشست پایانی خود در سال جاری میلادی را به دو موضوع عمدۀ مواجه با بحران مهاجرت و درخواست بریتانیا مبنی بر انجام اصلاحات در خصوص روابط این کشور با اتحادیه اختصاص دادند.

بریتانیا برای ادامه عضویتش در اتحادیه اروپا خواهان برقراری روابط ویژه با اتحادیه اروپا و درصدد به همه پرسی گذاشتن موضوع عضویتش در این اتحادیه است.

«دونالد توسک» رئیس شورای اتحادیه اروپا در خصوص درخواست بریتانیا برای انجام اصلاحات در اتحادیه اروپا و روابط آن با اتحادیه گفت:«بر سر برخی خطوط قرمز و ارزش های بنیادین اغماض نخواهیم کرد و به شما قول می دهم که بر سر دو موضوع جابجایی آزاد و تبعیض کوتاه نخواهیم آمد اما من امروز می دانم که دیوید کامرون به دنبال مصالحه منصفانه و قابل توجهی است و بدین جهت من امروز بسیار خوشبین هستم.»

دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا در یکی از طولانی ترین سخنرانی های خود از رهبران اتحادیه خواست تا اگر خواهان باقی ماندن بریتانیا در اتحادیه اروپا هستند باید به نگرانی های بریتانیایی ها خصوصا در مورد اشتغال و جابجایی آزاد شهروندان کشورهای اتحادیه در این کشور توجه کنند.

کد N1071677

وبگردی