آفتاب

روزنامه بیلد: آلمان بار دیگر با سرویس‌ مخفی اسد همکاری می‌کند

روزنامه بیلد: آلمان بار دیگر با سرویس‌ مخفی اسد همکاری می‌کند

روزنامه بیلد در گزارشی نوشت، علی رغم مخالفت برلین با ماندن رئیس جمهوری سوریه بر سر قدرت تحت توافق صلح سوریه، آژانس جاسوسی آلمان بار دیگر با سرویس مخفی رئیس جمهوری سوریه برای جمع آوری اطلاعات مربوط به تروریست‌های داعش همکاری می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه بیلد، منابع آگاه گفتند، ماموران آژانس اطلاعات خارجی آلمان برای مدت زیادی مرتبا به دمشق سفرکرده تا با همتاهای سوری خود رایزنی کنند.

دو هفته پیش پارلمان آلمان برنامه‌ای را برای حمایت از ائتلاف ضد داعش تحت رهبری آمریکا در سوریه تصویب کرد که متعاقب آن جت‌های شناسایی تورنادو آلمان با هدف حمایت از ناو هواپیمابر شارل دوگل فرانسه، هواپیمای سوخت رسان و 1200 پرسنل نظامی آلمانی اعزام شدند.

رسانه‌های آلمان این ماموریت را "جنگ نخست" آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان نامیدند و بر خطراتی که جان خلبان آلمانی را در مناطق تحت کنترل داعش تهدید می‌کنند تاکید کردند.

روزنامه بیلد در گزارش خود نوشت: هدف از سرگیری روابط آژانس اطلاعات خارجی آلمان با دمشق تبادل اطلاعات درباره شبه ناظمیان به ویژه تروریست‌های داعش و ایجاد یک کانال ارتباطی ثابت در مواردی است که یکی از خلبانان جت‌های تورنادو آلمان برفراز سوریه ساقط شود.

در همین حال کریستین ورتز، یکی از سخگویان دولت آلمان این گزارش را نه تایید و نه تکذیب کرد و گفت: من نمی‌توانم در خصوص جزئیات عملیاتی آژانس اطلاعات خارجی اظهارنظر کنم.

این در حالی است که آژانس اطلاعات خارجی آلمان نیز هنوز در این باره هیچ اظهارنظری نکرده است.

روزنامه بیلد در ادامه نوشت: آژانس اطلاعات خارجی آلمان می‌خواهد هرچه سریع‌تر پایگاهی را در دمشق افتتاح، مامورانی را به صورت دائم در آن مستقر و تدارکات لازم را براساس اطلاعات دولت دمشق مهیا کند.

این روزنامه افزود: ماموران نمی‌توانند به طور بالقوه به سفارت آلمان که در حال حاضر تعطیل شده، نقل مکان کنند و دولت مرکل می‌خواهد تا در آغاز سال آتی میلادی تصمیم نهایی را اتخاذ کند.

انتهای پیام

کد N1071564

وبگردی