آفتاب

تدارک سجاد افشاریان برای «بهترین نمایشنامه‌»اش

تدارک سجاد افشاریان برای «بهترین نمایشنامه‌»اش

سجاد افشاریان گفت: «او شمال من، جنوب من، شرق و غرب من بود» بهترین نمایشنامه‌ای است که تاکنون نوشته‌ام و قرار است به کارگردانی محمد ولی‌زادگان به زودی اجرا شود.

به گزارش خبرنگار تئاتر ایسنا، «او شمال من، جنوب من، شرق و غرب من بود» نام نمایشی است که از 6دی‌ماه در تماشاخانه باران و با بازی عامر مسافرآستانه، مهدی حسینی‌نیا، بیتا معیریان و سوگل خلیق به صحنه می‌رود.

سجاد افشاریان که نویسندگی و تهیه‌کنندگی این نمایش را برعهده دارد، دراین‌باره گفت: از سال 1390 تا 92 نگارش این نمایشنامه زمان برد و به لحاظ تم و ساختار دراماتیکی که دارد فکر می‌کنم بهترین نمایشنامه‌ای است که تا به حال نوشته‌ام.

او در گفت‌و‌گو با ایسنا با اشاره به تم عاشقانه‌ی این نمایش ادامه داد: «او شمال من، جنوب من، شرق و غرب من بود» هفتین نمایشی است که تهیه‌کنندگی آن را انجام می‌دهم و در حال حاضر هم گروه اجرایی به کارگردانی محمد ولی‌زادگان به بهترین شکل نمایش را برای اجرا آماده می‌کنند. و از آنجا که چرخه‌یِ اقتصادی به شکل فعلی و رایج تاتر امروز دغدغه‌ام نیست ، اصول خودم را برای اجرای نمایش‌هایی که تهیه آن‌ها را به عهده می گیرم دارم و در تمام بخش‌ها از انتخاب متن گرفته تا شکل‌گیری و چیدمان اعضای گروه سعی می‌کنم بهترین‌ها را کنار هم قرار دهم. در این نمایش نیز تلاش شد تا درجه یک‌ترین‌ها در گروه‌های طراحی ، کارگردانی و بازیگری کنار هم قرار بگیرند، من به لحاظ اقتصادی سرمایه دار نیستم اما به لحاظ روابط اجتماعی و داشتن دوستان حرفه‌ای در بخش‌های مختلف شکل گیری یک تاتر جزء سرمایه‌دار ترین‌ها هستم.

وی در پاسخ به اینکه آیا خودش تمایلی به کارگردانی نمایش نداشت؟ گفت: در زمان شکل‌گیری نمایش او شمال من جنوب من شرق و غرب من بود، من مشغول تولید آثار دیگری بودم و در حال حاضر از نتیجه کار گروه بسیار احساس رضایت می‌کنم.

افشاریان در روزهای 16، 17 و 18 دی‌ماه نمایش «اسکارلت دهه‌ی60» را نیز در برج آزادی اجرا می‌کند . این نمایش یک مونولوگ با داستانی عاشقانه و تراژیک است که به صورت موزیکال اجرا خواهد شد.

افشاریان با اشاره به اینکه پیش فروش بلیت سه روز اول اجرای (او شمال من جنوب من شرق و غر من بود ) همراه با تخفیف آغاز شده است، افزود: اعضای گروه بیشتر از یک ماه است که تمرینات خود را آغاز کرده و برای اجرای نمایش در تاریخ 6 دی‌ماه امسال آماده می‌شوند. طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده این اثر نمایشی در تاریخ یاد شده، ساعت 18:30 در تماشاخانه‌ی باران روی صحنه می‌رود.

عوامل اصلی این پروژه عبارتند از: نویسنده و تهیه کننده: سجاد افشاریان، طراح وکارگردان: محمد ولیزادگان، طراح حرکت: پروین هادی نیا، گرافیست: بهراد جوانبخت، طراح نور: علیرضا حبیبی، مدیر اجرایی پروژه: مهدی بوسلیک، دستیار کارگردان و برنامه ریز: مهسا عظیمی، دستیار دوم کارگردان: علی ایزدی، ویدیو پروجکشن: محمد ولیزادگان ، مهرداد متجلی، منشی صحنه: ساره سرلک، مشاور و اجرای صحنه : آرمان خسروی، عکاس: ریحانه طراوتی و مشاور رسانه‌ای و تبلیغات: سام بهشتی.

انتهای پیام

انتهای پیام

کد N1071539

وبگردی