آفتاب
به رغم تحریم مذاکرات روز جمعه؛

انصارالله یمن امروز به میز مذاکرات بازمی‌گردند

انصارالله یمن امروز به میز مذاکرات بازمی‌گردند

به دنبال عدم حضور انصارالله یمن در مذاکرات روز جمعه در سوئیس، فرستاده سازمان ملل به یمن اعلام کرد که حوثی‌ها امروز (شنبه) به مذاکرات کنونی میان طرف‌های یمنی در شهر بال سوئیس برمی‌گردند.

به دنبال عدم حضور انصارالله یمن در مذاکرات روز جمعه در سوئیس، فرستاده سازمان ملل به یمن اعلام کرد که حوثی‌ها امروز (شنبه) به مذاکرات کنونی میان طرف‌های یمنی در شهر بال سوئیس برمی‌گردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، اسماعیل ولد الشیخ احمد، فرستاده سازمان ملل به سوریه در صفحه خود در پایگاه اجتماعی توییتر اعلام کرد که مذاکرات میان طرف‌های یمنی از طریق جلسات عمومی و نشست‌های دو جانبه برای پیگیری توافق‌ها و لیست کاری ادامه خواهد داشت.

وی اعلام کرد که با روسای هیات حوثی‌ و دولت مستعفی یمن دیدار کرده و آن‌ها بار دیگر بر پایبندی خود به توقف درگیری‌ها تاکید کرده‌اند.

وی نسبت به نقض آتش‌ بس در یمن ابراز نگرانی کرده و گفت: از تمامی طرف‌های درگیر می‌خواهیم به آتش بس احترام بگذارند و به رسیدن کمک‌هانی انسانی به مناطق خسارت دیده یمن ادامه می‌دهیم.

الشیخ احمد فاش کرد که کمیته ویژه‌ای برای ارتباط میان طرف‌های یمنی جهت تثبیت آتش بس تشکیل شده است.

هیات حوثی‌ها روز جمعه از شرکت در مذاکرات به دلیل انجام اقداماتی که بر خلاف توافق ورود کمک‌های بشردوستانه به تعز بوده، خودداری کرد.

هیات حوثی‌ها اعلام کرده بود که بیانیه سازمان ملل درباره توافق ورود کمک‌های بشردوستانه به تعز مخالف آن چیزی است که در مذاکرات بر سر آن توافق شد.

منابعی به خبرگزاری آناتولی اعلام کردند که انصارالله توقف کامل درگیری‌ها و لغو محاصره دریایی و هوایی را شرط قبول ورود کمک‌های بشردوستانه به تعز اعلام کرده بود.

محمد عبدالسلام، رئیس هیات انصارالله در مذاکرات سوئیس در پایان کنفرانس مطبوعاتی خود با الشیخ احمد ضمن تاکید بر ادامه مشارکت این جنبش در مذاکرات اعلام کرد که نامه‌ای را به سازمان ملل به دلیل عدم توانایی‌ این سازمان برای تثبیت آتش بس در یمن و نادیده گرفتن نقض آتش بس داده است.

در این نامه نقض آتش بس از سوی ائتلاف متجاوز عربستان و حملات هوایی این ائتلاف در الجوف و مأرب ذکر شده است.

عبدالسلام اعلام کرد: ما با فرستاده سازمان ملل نشست برگزار کردیم و خواهان توقف درگیری‌ها شدیم اما سازمان ملل تا به این لحظه نتوانسته دیدگاهی درباره تثبیت آتش بس در یمن ارائه دهد.

وی افزود: ما با هدف تثبیت آتش بس در یمن به سر میز مذاکرات بازمی‌گردیم. ارتش و کمیته‌های مردمی نیز همچنان به دفاع از کرامت ما و کرامت یمنی‌ها می‌پردازند.

عبدالسلام گفت: متأسفانه روز گذشته سازمان ملل بیانیه‌ای را درباره اوضاع انسانی صادر کرد که ما با آن موافق نبودیم. ما خواهان اصلاحاتی در این بیانیه شده بودیم اما این اصلاحات انجام نشده بود.

انصارالله و دولت مستعفی یمن از چند روز پیش با نظارت سازمان ملل مذاکراتی را برای حل بحران در شهر بال سوئیس آغاز کرده‌اند. در جریان این مذاکرات با ورود کمک‌های بشردوستانه به شهر تعز یمن و پس از آن به مناطق دیگری که شاهد بیشترین درگیری‌ها هستند، توافق شد.

انتهای پیام

کد N1071472

وبگردی