آفتاب
مقیمی در جمع خبرنگاران:

هیات‌های اجرایی خبرگان و مجلس شورای اسلامی یکسان می‌شوند

هیات‌های اجرایی خبرگان و مجلس شورای اسلامی یکسان می‌شوند

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: با توافقی که میان شورای نگهبان و وزارت کشور به عمل آمده، قرار است معتمدین هیات‌های اجرایی خبرگان و مجلس شورای اسلامی یکسان باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسین مقیمی رئیس ستاد انتخابات کشور صبح امروز شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امروز با دستور وزیر کشور، هیات‌های اجرایی مجلس شورای اسلامی کار خود را شروع خواهند کرد، اظهار کرد: ما در ۲۰۷ حوزه اصلی و در ۱۰۶۳ حوزه اصلی و فرعی انتخابات مجلس شورای اسلامی را برگزار می‌کنیم.

وی افزود: ثبت‌نام در ۲۰۷ حوزه اصلی انجام خواهد شد و همزمان ثبت‌نام داوطلبان خبرگان رهبری در وزارت کشور و ۳۱ مرکز استان در حال برگزاری است.

مقیمی تصریح کرد: هیات‌های اجرایی از امروز در حوزه‌های انتخابیه شکل خواهند گرفت و با توافقی که بین وزارت کشور و شورای نگهبان به عمل آمده قرار است معتمدین هیات‌های اجرایی خبرگان و مجلس شورای اسلامی یکسان باشند. در واقع کسانی که به عنوان معتمد برای خبرگان انتخاب شده‌اند، برای مجلس شورای اسلامی نیز مشغول خواهند شد.

معاون سیاسی وزیر کشور با اشاره به حجم بالای ثبت‌نام کنندگان در دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، گفت: در همه ۲۰۷ حوزه اصلی در سراسر کشور، امکانات وسیعی تدارک دیدیم و همچنین در وزارت کشور ۴۶ کارمند کار ثبت‌نام را انجام می‌دهند و در سایر استانها نیز تمهیدات به همین ترتیب اتخاذ شده است.

رئیس ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه هیات‌های اجرایی ما در روند ثبت‌نام مجلس خبرگان رهبری فقط کار ثبت‌نام و امور اداری را انجام می‌دهند، تاکید کرد: بررسی صلاحیت‌ کاندیداهای خبرگان فقط با شورای نگهبان است، بنابراین این هیات‌های اجرایی می‌توانند وقت خود را برای مرحله تایید صلاحیت انتخابات مجلس شورای اسلامی اختصاص دهند.

 

کد N1071432

وبگردی