آفتاب
آصفری در گفتگو با مهر:

نمی توانیم به غرب اعتماد کنیم/ بسته شدن PMD برای ما امتیاز نیست

نمی توانیم به غرب اعتماد کنیم/ بسته شدن PMD برای ما امتیاز نیست

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه بسته شدن PMD امتیازدادن به ایران محسوب نمی شود، گفت: به غرب خوش بین نیستیم.

محمد حسن آصفری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با مهر با اشاره به بسته شدن پرونده PMD در شورای حکام گفت: این اقدام شورای حکام، امتیاز دادن به ایران محسوب نمی شود بلکه با این اتفاق ثابت شد که جمهوری اسلامی ایران در مراکز نظامی خود هیچ گونه فعالیت هسته ای نداشته و در مراکز هسته ای نیز فعالیت غیر صلح آمیز انجام نمی دهد.

وی با اشاره به اینکه غرب چاره ای جز بستن پرونده PMD نداشت، خاطرنشان کرد: لازمه اجرای برجام، بسته شدن پرونده PMD در شورای حکام بود که اگر این اقدام در راستای اعتماد سازی غرب انجام نمی شد، ما برای اجرای برجام قدمی برنمی داشتیم.

نماینده مردم اراک در مجلس ادامه داد: غرب باید پاسخگو باشد که چرا بدون هیچ مستندی به پرونده هسته ای جمهوری اسلامی ایران بُعد نظامی داد و به همین دلیل خسارت های هنگفتی طی سالهای اخیر بر ملت و کشورمان تحمیل شد.

آصفری افزود: آژانس بین المللی انرژی اتمی، شورای امنیت و سازمان ملل امروز نهادهایی برای اهداف خصمانه آمریکا در منطقه شدند به طوری که هر وقت آمریکا قصد تجاوز یا کارشکنی در یک کشوری را دارد، از این سازمانهای به اصطلاح بین المللی و حقوق بشری استفاده می کند.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه نباید فراموش کنیم که غرب، فردا یا فرداهای دیگر می تواند به بهانه های جدیدی علیه جمهوری اسلامی ایران قطعنامه صادر کند، خاطرنشان کرد: همانطور که بُعد نظامی دادن به پرونده هسته ای ایران برای ملت ارزشی نداشت، ملت به بسته شدن پرونده PMD هم وقعی نمی نهد، ما به غرب خوش بین نیستیم و نمی توانیم به آنها اعتماد کنیم.

وی گفت: بعید نیست در آینده با عناوین جدید، قطعنامه های جدید صادر کنند اگرچه این قطعنامه ها فشارهایی را به ملت وارد می کند اما بی اهمیت هستند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه طبق فرموده رهبری در دکترین دفاعی ما سلاح هسته ای راهکار نیست، گفت: این گونه موضع گیری، شورای حکام را خلع سلاح کرد و تیری به سوی تابوت جانبدارانه آژانس بین المللی انرژی اتمی رها کرد.

این نماینده مجلس ادامه داد: غرب باید بداند با ملت ایران نمی تواند از طریق زور صحبت کند.

آصفری تصریح کرد: برای آژانس بین المللی انرژی اتمی تاسف می خوریم که رژیم جعلی به نام رژیم صهیونیستی که به هیچ پروتکلی از آژانس پایبند نیست و روز به روز سلاح های هسته ای خود را افزایش می دهد، آژانس بین المللی انرژی اتمی باید در قوانین خود عیب یابی کند تا به یک رژیم جعلی اجازه فعالیت هسته ای در ابعاد نظامی ندهد.

کد N1071409

وبگردی