آفتاب

اعلام موجودیت جریان سیاسی جدید با عضویت رهبران مجاهدین در کابل

اعلام موجودیت جریان سیاسی جدید با عضویت رهبران مجاهدین در کابل

شماری از رهبران مجاهدین، وزرای حکومت پیشین و افراد نزدیک به «حامد کرزی» رئیس جمهور پیشین افغانستان، اقدام به تشکیل جریان سیاسی تازه ای به نام «شورای حراست و ثبات افغانستان» کرده اند.

 به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از «روزنامه پاکستان»، این شورا روزگذشته در «کابل» و با حضور برخی رهبران و اعضای پیشین گروه های مجاهدین اعلام موجودیت کرد.

 رهبری شورای حراست و ثبات افغانستان که به عنوان بزرگترین اپوزیسیون حکومت وارد صحنه سیاسی افغانستان خواهد شد، «عبدالرب رسول سیاف» برعهده گرفته است.

هر چند گفته شده که به دلیل نگرانی کنار گذاشتن مجاهدین از قدرت، برخی چهره های مجاهدین اقدام به تشکیل این شورا کرده اند، اما عبدالرب رسول سیاف در جلسه اعلام موجودیت شورای حراست و ثبات افغانستان گفت که حراست و پاسداری از ارزش های اسلامی و حفاظت از نظام افغانستان از اهداف اصلی این شورا است.

 سیاف دلیل شکل گیری این شورا را وضعیت نابسامان کشور افغانستان، افزایش بی ثباتی سیاسی، ناامنی و بیکاری خواند.

وی افزود: شورای حراست و ثبات افغانستان تلاش خواهد کرد تا اصلاحات گسترده در نظام افغانستان را ایجاد کند، سیاف همچنین گفت که اعضای شورا در راستای عملی شدن مواد توافق نامه سیاسی تشکیل دولت وحدت ملی، برگزاری انتخابات پارلمانی،  شورا های بخش ها، برگزاری لویه جرگه،  تعدیل قانون اساسی و تغییر نظام تلاش خواهند کرد.

وی در ادامه بیان داشت: رهبران دولت وحدت ملی براساس توافقی که در آغاز تشکیل این حکومت انجام دادند باید عمل کنند.

کد N1071399

وبگردی