آفتاب

هشدار اوباما به کنگره درباره گوانتانامو

هشدار اوباما به کنگره درباره گوانتانامو

رئیس جمهور آمریکا که آخرین سال حضور خود در کاخ سفید را پشت سرمی گذارد به کنگره این کشور درباره عواقب تعطیل نشدن زندان گوانتانامو هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بی بی سی، «باراک اوباما» در این رابطه گفت: در سال ۲۰۱۶ دوباره برای بستن بازداشتگاه گوانتانامو تلاش خواهم کرد و در صورت لزوم از حکم حکومتی برای عملی کردن تصمیم‌اش استفاده خواهد نمود.

اوباما که  سخنرانی پایان سال خود را در برابر خبرنگاران ایراد می‌کرد تاکید کرد با بازگرداندن تعدادی دیگر از زندانیان گوانتانامو در سال ۲۰۱۶، شمار زندانیان باقی‌مانده به زیر ۱۰۰ نفر خواهد رسید و همزمان او دوباره تلاش خواهد کرد تا کنگره را برای برچیدن کامل این بازداشتگاه ترغیب کند.

بازداشتگاه گوانتانامو که به گفته رئیس جمهوری آمریکا مستمسکی برای تبلیغ و جذب نیرو توسط گروه‌های افراطی شده یکی از جنجالی‌ترین مباحث حقوق‌بشری در داخل آمریکاست.

اوباما از هنگام وارد شدن به کارزار انتخاباتی خود در سال ۲۰۰۷ به حامیان دموکرات‌ خود وعده داده بود که اگر به کاخ‌سفید راه یابد گوانتانامو را بر خواهد چید. اما در هفت سال گذشته اختلاف نظر او با جمهوریخواهان که اکثریت کنگره را در اختیار دارند، باعث شد گوانتانامو به یکی از ناکامی‌های بزرگ وی تبدیل شود.

کد N1071392

وبگردی