آفتاب

توضیحات ره‌پیک درباره یکی شدن هیأت‌های اجرایی انتخابات‌های «خبرگان» و «مجلس»

توضیحات ره‌پیک درباره یکی شدن هیأت‌های اجرایی انتخابات‌های «خبرگان» و «مجلس»

سخنگوی هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات گفت: با پیشنهاد وزارت کشور معتمدان هیأت‌های اجرایی انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی یکی شدند.

سیامک ره‌پیک در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در مورد یکی شدن معتمدان هیأت‌های اجرایی انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی، گفت: طبق قانون در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان هر کدام به صورت جداگانه باید در حوزه‌های انتخابیه، هیأت‌های اجرایی داشته باشند.

وی ادامه داد: به دلیل اینکه دو انتخابات به صورت همزمان برگزار می‌شود پیشنهادی از سوی ستاد انتخابات وزارت کشور به هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات داده شد که معتمدان هیأت‌های اجرایی این دو انتخابات یکی شوند که با این درخواست موافقت شد.

سخنگوی هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات درباره تعداد معتمدان هیأت‌های اجرایی انتخابات،‌ گفت: تعداد معتمدین 8 نفر هستند که این 8 نفر برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری انتخاب شده‌اند. بدین معنی که اگر دو انتخابات به صورت جداگانه برگزار می‌شد و همزمانی وجود نداشت برای هر انتخابات مسیر تعیین هیأت‌های اجرایی به صورت جداگانه طی می‌شد.

ره‌پیک تصریح کرد: وزارت کشور پیشنهاد داد که به دلیل اینکه دو انتخابات به صورت همزمان برگزار می‌شود برای صرفه‌جویی در امکانات و هماهنگی بیشتر همان معتمدینی که در هیأت اجرایی انتخابات مجلس خبرگان تعیین می‌شوند برای انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز همین‌ها باشند که این پیشنهاد مورد پذیرش قرار گرفت.

وی اظهار کرد: در حال حاضر برای انتخابات مجلس خبرگان هیأت‌های اجرایی تشکیل و معتمدین نیز انتخاب شدند. از فردا -28 آذرماه- که ثبت‌نام کاندیداهای مجلس شورای اسلامی آغاز می‌شود همین 8 نفر معتمدی که برای هیأت اجرایی انتخابات مجلس خبرگان رهبری انتخاب شده بودند به عنوان هیأت اجرایی انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز فعالیت می‌کنند.

سخنگوی هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات در پاسخ به این پرسش که آیا در گذشته برای یکی شدن هیأت‌های اجرایی پیشنهاداتی مطرح شده بود، گفت: بله، یک بار زمانی که انتخابات مجلس شورای اسلامی با انتخابات میان‌دور‌ه‌ای مجلس خبرگان همزمان شده بود این پیشنهاد مطرح و با آن موافقت شد، اما در آن دوره این کار به صورت محدود انجام شد.

انتهای پیام

کد N1071082

وبگردی