آفتاب

هنیه: انتفاضه قدس هنوز همه داشته‌های خود را رو نکرده است

هنیه: انتفاضه قدس هنوز همه داشته‌های خود را رو نکرده است

نایب رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی "حماس" تاکید کرد که مذاکرات با رژیم صهیونیستی تنها با سنگ و سلاح ممکن است و ملت فلسطین باید رابطه خود با امت عربی و اسلامی و جامعه بین المللی را گسترش دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اسماعیل هنیه در سخنانی خاطر نشان کرد که انتفاضه در حال حاضر نیازمند 4 مساله است که مهمترین آنها تقویت روحیه انقلابی و گسترش دایره شرکت کنندگان در انتفاضه، به دست گرفتن برگهای برنده و تحرک در عرصه های مختلف بر پایه مقاومت و حمایت از انتفاضه است.

هنیه تصریح کرد که انتفاضه 3 مانع اصلی را پشت سر گذاشته است که عبارتند از: حمایت از آن در برابر تلاش طرف های سیاسی برای مهار این انتفاضه، شدت سرکوبگری رژیم صهیونیستی و تطمیع ها و تسهیلات.

وی افزود این انتفاضه برای تحقق برخی اهداف ملی در زمینه آزادی، حق بازگشت آوارگان و استقلال به راه افتاده است. این رهبر برجسته فلسطینی در بخش دوم سخنان خود بر لزوم تقویت وحدت ملی در سایه انتفاضه تاکید کرد و گفت: وحدت و همبستگی میدانی که نتیجه و زاییده انتفاضه است، باید به تمامی سطوح سیاسی سرایت کند تا پازل این وحدت در عرصه عملی تکمیل شود.

هنیه افزود: برای این منظور باید بر روی راهبرد ملی مشخصی توافق شود و تمامی طرف ها از انتفاضه حمایت کرده و با تمام وجود در آن مشارکت کنند.

نایب رئیس دفتر سیاسی حماس همچنین خواستار دعوت به برگزاری کادر رهبری موقت سازمان آزادی بخش فلسطین به منظور بررسی نحوه حمایت از مقاومت و فراهم کردن مولفه های لازم برای ارتقای آن شد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، هنیه در ادامه سخنان خود خواستار گسترش بیشتر روابط با امت عربی و اسلامی و تقویت مناسبات با تمامی ملت های عربی و اسلامی شد و گفت: ما می دانیم که ناآرامی‌های زیادی در منطقه وجود دارد، اما ما باید در راستای مشترکات گام برداریم و اولویت ما مساله قدس و فلسطین و نحوه حمایت از انتفاضه و فراهم کردن زمینه تداوم این انتفاضه تا رسیدن به سر منزل مقصود است.

نایب رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در عین حال تاکید کرد که فلسطینی ها باید تعامل بیشتری با جامعه بین المللی داشته باشند؛ به ویژه که نشانه هایی از تغییر قابل توجه در افکار عمومی غرب و دیدگاه ملت ها در قبال اشغالگری و وضعیت فلسطین دیده می شود و این نشانه مهمی از این مساله است که زمان تحریف افکار و سیطره روایت صهیونیستی در حال رنگ باختن است و این نتیجه و ثمره ایستادگی ملت و مظلومیت شدید ما و خارج شدن خشونت صهیونیست ها از حد و اندازه خود است و در واقع ملت های جها به دروغ های چندین ساله در این زمینه پی برده اند.

هنیه در بخش دیگری از سخنرانی خود تصریح کرد که انتفاضه قدس بر روی نظریه های رایج سال های گذشته خط بطلان کشید و نشان داد که امروز نظریه های جدیدی حاکم شده است که مبتنی بر مفهوم ممانعت و بازدارندگی، مقاومت، ایستادگی، مبارزه و تصحیح مسیر ملت فلسطین و بلکه کل امت است.

وی افزود: ما می توانیم بگوییم که انتفاضه طی دو ماه و نیم گذشته توانسته است طرح تقسیم زمانی و مکانی مسجد مبارک الاقصی را به شکست بکشاند و ملت فلسطین در مقابل مرحله جدید و نویدبخشی قرار گرفته است که شاید پایان این مرحله جز با آزاد سازی سرزمین و قدس ممکن نباشد.

این رهبر برجسته فلسطینی همچنین تاکید کرد که انتفاضه هنوز تمامی داشته های خود را رو نکرده است و در آغاز راه قرار دارد. وی افزود:« اشغالگری نمی‌تواند خللی در توشه مقاومتی این نسل از ملت فلسطین ایجاد کند و وقتی این ملت تصمیمی بگیرد، هیچ کس نمی تواند جلوی حرکت آن به سمت مسجد الاقصی و مقدسات را بگیرد.»

هنیه تصریح کرد: هیچ کدام از طرح های رژیم صهیونیستی اجرایی نخواهد شد و تمامی تلاش های آن و حامیانش به شکست خواهد انجامید. این رژیم هیچ حقی در مسجد الاقصی ندارد و از هیچ حاکمیتی در قدس و مسجد الاقصی برخوردار نیست و خبری از تقسیم کاربردی و زمانی و مکانی در داخل قدس و مسجد الاقصی نیست.

انتهای پیام

کد N1070947

وبگردی