آفتاب
حجت الاسلام غرویان در جمع خبرنگاران:

کلمه نظارت بر رهبری در قانون اساسی نیامده است

کلمه نظارت بر رهبری در قانون اساسی نیامده است

داوطلب پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، با بیان اینکه کلمه نظارت بر رهبری در قانون اساسی نیامده است، گفت:دلایلی برای عدم صلاحیت من در انتخابات خبرگان وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محسن غرویان، استاد حوزه و دانشگاه که به منظور ثبت نام در انتخابات مجلس خبرگان رهبری به محل ستاد انتخابات در وزارت کشور آمده بود، در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آیا فکر می کنید در این انتخابات تایید صلاحیت شوید یا خیر؟ اظهار کرد: دلایلی برای عدم صلاحیت من در انتخابات خبرگان وجود ندارد؛ چراکه من تمام مراحل آزمون اجتهاد و مصاحبه شفاهی را طی کرده ام.

وی افزود: من در دوره سوم انتخابات خبرگان رهبری از تهران کاندیدا بودم و تایید صلاحیت شدم، اما رأی لازم برای ورود به مجلس خبرگان را کسب نکردم.

این داوطلب انتخابات مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: من در انتخابات میان دوره ای خبرگان رهبری یک بار در قم و یک بار هم در مشهد به جای مرحوم فاکر حضور پیدا کردم.

غرویان ادامه داد: من احساس وظیفه می کنم که در عرصه های سیاسی و اجتماعی حضور یابم؛ چراکه نقش ما این است که در جاهایی که بتوانیم به مردم و نظام خدمت کنیم، در صحنه حضور داشته باشیم که یکی از این عرصه ها، انتخابات مجلس خبرگان رهبری است.

وی مهمترین رکن نظام جمهوری اسلامی را ولایت فقیه دانست و گفت: مجلس خبرگان ولی فقیه را مشخص می کند و نقش بسیار مهمی در تثبیت و تعیین ولایت فقیه دارد.

این داوطلب انتخابات مجلس خبرگان رهبری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به نزدیکی مواضع شما به طیف اصلاحات و اعتدالیون، آیا در لیست انتخاباتی هاشمی رفسنجانی حضور خواهید داشت یا خیر؟ توضیح داد: اندیشه من یک اندیشه اعتدالی است و همواره از شعار اعتدال رئیس جمهور دفاع کردم و دفاع می کنم و به آن نیز عقیده دارم.

غرویان تصریح کرد: من به طور مستقل تفکری دارم که بر اساس آن عمل می کنم، اما برخی مواضع من مورد پسند اصلاح‌طلبان است و آنها از من حمایت می کنند و گاهی هم بعضی از مواضع من را اصولگرایان می پسندند و از آن حمایت می کنند. سعی من این است که بر اساس مشی اعتدالی حرکت کنم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه نظر شما در خصوص نوع نظارت خبرگان رهبری بر عملکرد رهبر نظام چیست؟ تاکید کرد: وظیفه خبرگان تعیین رهبری است حالا اسم این اقدام را تشخیص یا نظارت بگذاریم، فرقی نمی کند. آیت‌الله جنتی هم فرمودند کلمه نظارت در قانون اساسی نیامده است، اما در عین حال گفتند بر اساس نتیجه یکی از اصول قانون اساسی این مساله به نظارت بر رهبری ختم می شود. بنابراین عملا آنچه اتفاق می‌افتد، نظارت است ولو کلمه نظارت در قانون نیامده باشد.

کد N1070928

وبگردی