آفتاب
پس از ثبت نام برای مجلس خبرگان

غرویان: «نظارت بر رهبری» یک نزاع لفظی غیر جدی است

غرویان: «نظارت بر رهبری» یک نزاع لفظی غیر جدی است

حجت الاسلام والمسلمین محسن غرویان با تاکید بر اینکه اندیشه‌اش اعتدالی است و از شعار اعتدال رئیس جمهور دفاع کرده‌ است، گفت: من مستقلاً بر روی رأی خود جلو می‌روم.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این مدرس حوزه و دانشگاه پس از طی مراحل ثبت نام خود برای نمایندگی در مجلس خبرگان در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که آیا برای ثبت‌ نام با آیت‌الله هاشمی مشورت داشته‌اید، اظهار کرد: من بر مشی اعتدال اعتقاد دارم و در این مدت دیدگاه‌های خود را بر همین اساس مطرح کردم که گاهی اصلاح‌طلبان و گاهی اصولگرایان این مواضع مرا پسندیده‌اند اما من بر اساس رأی خود حرکت می‌کنم.

وی با ابراز امیدواری از تأیید شدن صلاحیتش در انتخابات مجلس خبرگان، گفت: دلیلی برای عدم صلاحیت من وجود ندارد، من مراحل امتحان‌ها و مصاحبه‌ها را طی کرده‌ام.

غرویان انگیزه خود را برای ثبت‌نام در انتخابات خبرگان ادای تکلیف دانست و اظهار کرد: من در دوره سوم خبرگان از تهران نامزد بودم. همچنین یک بار در انتخابات میان‌دوره‌ای قم و یک بار هم مشهد شرکت کردم.

وی ولی فقیه را مهمترین رکن نظام دانست و درباره اهمیت مجلس خبرگان خاطرنشان کرد: مجلس خبرگان است که ولی فقیه را به عنوان رهبر تعیین می کند بنابراین نقش بسیار مهمی در تثبیت و تعیین ولایت فقیه دارد.

این مدرس حوزه و دانشگاه در تشریح دیدگاه خود درباره نظارت مجلس خبرگان بر رهبری،‌ اظهار کرد: تشخیص یا نظارت بر رهبری را من یک نزاع لفظی می‌دانم و معتقدم لازمه و مقدمه تشخیص، نظارت هم هست. من این نزاع را خیلی جدی نمی‌دانم. درست است که کلمه نظارت در قانون اساسی نیامده است اما آیت‌الله جنتی گفته‌اند که نتیجه اصل 107 نظارت است. پس در کنار تشخیص، نظارت هم وجود دارد؛ هرچند لفظ آن در قانون اساسی نیامده است. من به این دیدگاه آیت‌الله جنتی اعتقاد دارم.

انتهای پیام

کد N1070925

وبگردی