آفتاب

ارتش چین از انواع سلاح‌های خود در رزمایش دریای چین جنوبی استفاده کرده است

ارتش چین از انواع سلاح‌های خود در رزمایش دریای چین جنوبی استفاده کرده است

ارتش چین در رزمایشی که در روزهای اخیر در دریای چین جنوبی انجام داد، از کشتی های جنگی، زیردریایی و جنگنده‌هایش به منظور شبیه‌سازی حملات با موشک‌های کروز به کشتی‌های جنگی دشمن استفاده کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه،چین حاکمیت تمام آب‌های دریای چین جنوبی که از لحاظ انرژی غنی است را مطالبه کرده است. از طریق این آب‌ها سالانه 5 تریلیون دلار تجارت صورت می‌گیرد. این در حالی است که فیلیپین، بروندی، ویتنام، مالزی و تایوان نیز ادعاهای مشابهی در خصوص مالکیت دریای چین جنوبی دارند.

روز دوشنبه گذشته فرماندهی ناوگان اقیانوس آرام آمریکا در خصوص مسابقه تسلیحاتی در دریای چین جنوبی که ممکن است کل این منطقه را در بر گیرد و افزایش تمایل کشورها به استفاده از نیروهای نظامی برای حل‌وفصل مناقشات ارضی هشدار داد.

روزنامه ارتش آزادی خلق چین در صفحه نخست خود گزارش داد که رزمایش اخیر چین در دریای چین جنوبی در مساحتی حدود "چندین هزار کیلومتر مربع" در یکی از منطقه‌های این دریا انجام شده است و طی آن این نیروها به دو گروه قرمز و آبی تقسیم شدند و فرماندهان نظامی سناریوهای مختلفی از جمله حمله موشکی غیر مترقبه به یک کشتی تجاری توسط گروهی ثالث را بر روی آن‌ها اعمال کردند .

این کشتی‌های جنگی هم‌چنین حملات موشکی ضد کشتی را شبیه‌سازی کردند و هماهنگ با زیردریایی‌ها و هواپیماهای هشدار سریع و جت جنگنده وارد عمل شدند.

انتهای پیام

کد N1070903

وبگردی