آفتاب
دقایقی پیش؛

راهپیمایی نمازگزاران جمعه در محکومیت کشتار شیعیان نیجریه برگزارشد

راهپیمایی نمازگزاران جمعه در محکومیت کشتار شیعیان نیجریه برگزارشد

نمازگزاران جمعه در تهران و دیگر شهرستان‌ها، پس از اقامه نماز، در محکومیت کشتار شیعیان نیجریه راهپیمایی اعتراض‌آمیز برگزار کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، در پی جنایت اخیر ارتش نیجریه در کشتار صدها نفر از شیعیان این کشور و نیز دستگیری رهبر شیعیان، شرکت‌کنندگان در نماز جمعه امروز تهران، پس از اقامه نماز ضمن برگزاری راهپیمایی اعتراض‌آمیز، این فجایع را محکوم کردند.

راهپیمایان با در دست داشتن «شیخ ابراهیم زکزاکی» رهبر شیعیان نیجریه که در جریان جنایات اخیر ارتش علیه شیعیان، مجروح و بازداشت شده است، ضمن درخواست آزادی وی، بر ضرورت برخورد با عاملان این فاجعه دردناک تأکید کردند.

نمازگزاران همچنین با سر دادن شعارهای «الله اکبر، مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل»، حمیات نظام سلطه از این جنایات یا سکوت آنان در این زمینه را محکوم کردند.

این راهپیمایی علاوه بر تهران، در هفت شهر بزرگ کشورمان نیز برگزار شد.

ارتش نیجریه از اوایل هقته گذشته، به بهانه ممانعت شیعیان منطقه زاریا از عبور کاروان رئیس ستاد ارتش این کشور، طی دو مرحله حمله به حسینیه شیعیان، بیش از ۵۰۰ نفر را شهید و زخمی کردند؛ نیروهای امنیتی، همچنین ضمن مجروح کردن شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه، وی را بازداشت و به نقطه نامعلومی منتقل کردند.

کد N1070843

وبگردی