آفتاب

مرجعیت دینی عراق: به دنبال آزادسازی کشور با تکیه بر توان داخلی باشید

مرجعیت دینی عراق: به دنبال آزادسازی کشور با تکیه بر توان داخلی باشید

نماینده مرجعیت دینی عراق از طرف‌ها و گروه‌های عراقی خواست با طرح ملی برای آزادسازی بقیه مناطق تحت اشغال داعش توافق کنند؛ طرحی که "به دور از برنامه‌های برخی طرف‌ها برای تقسیم عراق" باشد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز، عبدالمهدی الکربلائی، نماینده آیت‌الله سید علی سیستانی، مرجع بزرگ شیعیان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کربلا گفت: تمامی گروه‌ها و طرف‌های عراقی که آینده وطن و رهایی از بحران کنونی برایشان مهم است باید تلاش‌های خود را برای توافق با طرح ملی افزایش دهند که به آزادسازی بقیه مناطق تحت اشغال داعش بینجامد.

وی افزود: این طرح باید به دور از برنامه‌های برخی گروه‌های محلی، منطقه‌ای و بین المللی باشد که هدف از آن تقسیم عراق و تبدیل کشور به دولت‌های کوچکی است که همواره با هم درگیرند.

الکربلائی تاکید کرد: نجات عراق تنها به دست خود آن‌هاست. اگر عراقی‌ها به منافع والای کشور خود بیندیشند و آن را بر منافع شخصی، حزبی و منطقه‌ای ترجیح دهند می‌توانند خود عراق را نجات دهند. وی هشدار داد که برخی طرف‌ها منافع خود را اساس قرار می دهند که این مسئله با منفعت عراق متناسب نیست.

انتهای پیام

کد N1070837

وبگردی